Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Lisa - 16 januari 2011 15:55

Lite sparsamt med uppdateringar här nu men ja man hinner inte riktigt med, eller tid finns ju men den spenderar man gärna sovandes när man får chansen ^^


Hur som helst så var vi på BB igår för en läkarundersökning och han låg precis på gränsen för att han skulle behöva sola så vi fick en till tid till idag. Sen fick jag testa påen amningsnapp efter som att han vägrade äta tillräckligt mycket först så jag var tvungen att använda nappflaska för att få i honom mjölken =/ men jag kände att det viktikgaste var att han fick i sig maten än att han absolut skulle äta från bröstet. Han lyckades iaf gå upp 15g på det dygnet fast han inte riktigt ville äta som han skulle.

Idag hade vi som sagt en till tid och från igår till idag hade han gått upp hela 95g! :) Så det känns verkligen som att amningsnappen var en bra investering ^^

Natten till idag åt han en gång i timmen från kl 23-06 med undantag från kl 04 då han sov så sött^^ Så jag var ganska säker på att han skulle ha ökat i vikt ganska mycket.

Det enda som är lite jobbigt nu när amningen fungerar så bra är att den nästan fungerar lite för bra... efter varje gång han ammat så har jag en stor blöt fläck på magen efter all mjölk som han inte har hunnit med att svälja :P Men det är värt att byta tröja flera gånger om dagen för min lilla älskling <3


Igår var Daniels familj här och tittade på Dexter och dom tyckte att han var jätte söt^^ Men vem gör inte det liksom:P

Och idag kom även Nina förbi en stund och kikade lite på honom, det var jätttekul att få sitta och bara prata en massa och äta lite av resterna från tårtan som Daniels föräldrar hade med sig :) Och tack så jätte mycket för presenterna! Han kommer att bli så fin i dom :D

//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards