Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Lisa - 24 januari 2011 17:50

Älsklingen kom på en jättebra idé idag när vi var ute och gick med Dexter och Melker! Melker har fått ett lite kortare koppel nu bara för att jag kom på en genialisk idé att knyta fast kopplet i vaggan så jag kan ligga kvar i sängen och fortfarande vagga honom ^^ Men iaf med det här kortare kopplet så funkar det jättebra att sätta fast kopplet i vagnen och han går jättefint bredvid vagnen för det mesta, ibland drar han ju men vi tränar på det så det blir bättre och bättre :)

Sen har jag hans godispåse hänger på vagnen den också så det blir enkelt att belöna honom^^


Och på tal om Melker så fyller han faktiskt år idag! Hela 1 år blir han :) Självklart fick han ett litet paket imorse också och han fullkomligt älskar sin nya leksak! det är en gosedjurs tvättbjörn fast utan fyllning så vi kan ha den som belöning senare när vi ska börja träna :)


Just ja, jag har bestämt mig för att börja promenera varje dag lite längre än vanligt för att försöka gå ner lite mer i vikt så jag kommer tillbaka ner till det jag vägde innan jag blev gravid. Så för att motivera mig själv så har älsklingen gjort ett vikt-diagram åt mig så att jag ska kunna följa min viktnedgång och på så sätt förhoppningsvis kunna motivera mig till att röra på mig mer och äta rätt så att jag ska nå mitt mål :D

//Lisa

Av Lisa - 24 januari 2011 08:26

I natt har Dexter sovit jätte bra :) vi gick och la oss ganska sent så han åt första gången vid 2, sen 4 och sen 7 vilket jag tycker var jätte skönt ^^ men sen efter 7 så ville han inte sova mer så det var bara att gå upp :)

Så nu har han varit vaken från kl 7 och ligger fortfarande helt nöjd och kikar lite i soffan bredvid mig <3

Han gillar verkligen Katie Melua och speciellt den här låten, http://www.youtube.com/watch?v=cFoXcO8llNI&ob=av2em

//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards