Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Lisa - 18 februari 2011 23:22

Åh vad jag tycker synd om min lilla vovve!
Han ville gå ut en liten sväng på tomten och det fick han ju göra, så jag öppnar dörren och släpper ut honom som vanligt. Efter bara en minut eller så så hör jag ett konstigt ljud som jag inte riktigt känner igen innan jag fattar att det är Melker som gnäller utifrån! Jag tittar ut och ser honom helt ihopkrupen med svansen mellan benen, öronen bakåt och ena tassen uppdragen mot kroppen.
Jag öppnar dörren men han står kvar, jag testar att locka på honom men han fortsätter att stå stilla och gnälla. Då fattar jag att han har fått köldkramp i tassarna och att han har så ont att han inte vill röra sig, min stackars lilla älskling!
Som tur var hade jag ett par stövlar stod där ute så jag tog snabbt på mig dom och gick och hämtade honom och så lindade jag in honom i en tjock filt. Där fick han sitta säkert 20 minuter innan han var varm igen. Undertiden delade han och jag på min pizza vilket han aldrig har fått förut men jag tyckte så synd om honom för att jag var dum nog att låta honom vara där ute utan uppsikt (jag står alltid och tittar på honom i vanliga fall). När Daniel tittade på termometern så visade den på -20 grader så det var ju ite undra på att han fick ont :(
  
Dexter hjälper storebrorsan att bli varm igen <3
//Lisa

Bvc

Av Lisa - 18 februari 2011 13:07

Idag har vi varit på bvc igen :) Det var riktigt roligt att gå dit och få veta hur mycket han vägde, men han var lite busig :P När jag skulle ta av honom blöjan så bajsade han lite så det kom på min hand :P men inte så mycket som tur var (för ett par dagar sen sprutlakerade han hela min mage XP) sen när vi hade vägt och mätt honom skulle jag sätta på honom en ny blöja och tror ni inte han kissar då?! Min lilla busunge ^^ 
Sen försökte bvc-tanten få honom att följa ett föremål med blicken men det ville inte Dexter :P han lurade henne flera gånger så hon trodde att han tittade på leksaken och sen visade det sig att han tittade på lampan :P men tillslut tänkte han väl att han skulle vara snäll mot henne så då tittade han på leksaksen och följde efter med blicken, sen tittade han henne rakt i ögonen och log ett jätteleende :D
Så vi skrev upp att han ger svarsleenden också fast det inte är någonting man kollar förrens vid 2 månaders kontrollen :) Sen fick han mycket berömm för att han ligger och pratar så mycket också ^^

Iaf så väger han nu mera 4170g, är 55cm lång och har ett huvudomfång på 38cm :)

Daniel skulle ha följt med idag som vanligt egentligen men han fick hålla sig hemma efter som att han är sjuk :( Han är riktigt förkyld och har feber så jag tycker lite synd om honom och hoppas riktigt hårt att jag och Dexter slipper bli sjuka :P Han och Melker följde iaf med mig en bit på vägen till bvc :)
//Lisa

Skapa flashcards