Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Lisa - 9 mars 2011 18:18

Idag klockan 16 så överträffade Melker sig själv och vi var så stolta över honom<3

Vi hade bestämt att vi skulle träffa Jennie och Tarzan vid tunneln mellan oss och så skulle vi gå en promenad tillsammans i ett försök till att få Melker att bli lugnare runt andra hundar.

Så fort han fick syn på Tarzan så började han tokskälla som vanligt men så fort vi började gå så lugnade han sig och efter bara några minuter till så var han nästan helt okej med att ha Tarzan gåendes en liten bit ifrån honom bara.


I slutet av promenaden så bestämde vi oss för att Melker skulle få testa att gå fram och hälsa om han ville det. Först var han ganska tveksam och lite rädd men snart så vågade han gå fram och nosa igenom honom och minuterna senare så viftade han till och med på svansen :D Behöver jag säga att jag är stolt? ^^ Mammas lilla hjärta <3


Nu har jag precis bakat en kladdkaka för jag kände att jag var tvungen att fira Melkers enorma framgång framgång så snart ska jag börja mumsa på den ^^ Melker får nöja sig med en massa gos och sitt ben :P
//Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards