Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Lisa - 18 mars 2011 23:10

Imorse var jag totalt däckad, Daniel försökte väcka mig vid 10 och han fick inte liv i mig, efter en timme så försökte han igen och då vaknade jag äntligen men jag kände mig allt annat än utvilad. Vi åt frukost tillsammans och sen så slöde vi runt hemma enda tills klockan blev 12. Då kom vi på att vi skulle ju få främmande idag så det var bara att börja panik-städa:P

Jag fick för mig att jag skulle baka cupcakes mitt i all stressen också så Daniel sprang till affären och handla det vi behövde medans jag gav Dexter mat och började diska. Direkt när Daniel kom innanför dörren slängde jag ihop muffinsmeten och ställde in dom i ugnen och så fick jag fortsätta diska medans Daniel gick som en tornado genom hela lägenheten och städade i illfart :P När det var 3 minuter kvar på muffinsarna hoppade jag in i duschen snabbt som attan och Daniel fortsatte diska (japp diskberg :P), jag kommer ut slänger på mig lite kläder, tar ut muffinsarna och gör iordning frostingen. Då är det Daniels tur att hoppa in i duschen och Dexter bestämmer sig för att skita igenom sina nya fina kläder :P Lagom när jag står där med en liten nakenfis full med en massa otrevlig substans utkletad lite här och var på sig själv så kommer smset vi fasade över "Vi åker nu, ses snart" :P Jävlar också! Duschar av Dexter fort som attans och på med en ny blöja och nya kläder. Daniel dammsuger snabt av hela lägenheten och hinner precis få undan dammsugaren innan det plingar på dörren :P Yes vi hann! :D

Det var Daniels kusin med familj som kom och hälsade på :) Vi satt och pratade och hade det jättetrevligt och så åt vi cupcakesen som faktiskt blev jättegoda:)
Dom stannade enda tills klockan var 17 ungefär och när vi stängde dörren så gck vi raka vägen in och lade oss på sängen! Det var jätte trevligt men gud vad trött man blir av att ha besök :O Man blir van med alldeles för lite intryck när man bara går hemma så när det händer något orkar man nästan inte med det :P.


När vi har legat i sängen kanske 20minuter så ringer det på dörren igen, den här gången är det mamma och Melvin som kommer. När jag tittar i nyckelhålet så ser jag bara ett paket marie kex som Melvin håller upp, dom har han köpt till Silver (hamstern) för det läste han i mitt häfte jag skrev till honom att man kunde använda för att göra hamstern tam :P Han är så söt^^ Så dom var här säkert en timme eller så och vi fikade lite igen (Med hamsterburen på bordet så vi alla kunde se Silver) :P

Sen fick vi i alla fall tid för oss själva så då gjorde vi varma mackor i ugnen med champinjonstuvning och tittade på en film tillsammans <3 En bra dag rakt igenom och vi har kommit fram till att vi städar jäkligt bra under stress :P

//Lisa

Skapa flashcards