Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Lisa - 19 mars 2011 21:43

Idag på morgonen så diskade jag upp lite efter gårdagens fikande direkt efter frukosten så det var rent och fint på diskbänken :) Men det kommer ju alltid mer disk tyvärr =/


Efter det så ville Melker ut på tomten och leka med "tissetatten" som han har fått. "Tissetatten" är en grårandig liten gossedjurskatt som egentligen är min och har legat i fönstret inne i vardagsrummet någon månad, Melker har ända sedan han fick syn på den velat ha katten mer än något annat och idag efter otaliga sångstunder under fönstret så fick han den äntligen och oj vad lycklig han blev!^^

Så ut skulle han med sin lilla "tissetatt" och väl där ute så sprang han runt med den i munnen runt, runt, runt och sen så skakade han den om och om igen tills den verkligen var död innan han gjorde om hela prosseduren igen :P
Efter ett litet tag gick även jag ut och så busade vi lite i snön och kastade snöboll (Han var riktigt duktig på att fånga dom) och hade det helkul :)

Vid 14-tiden så kom vi på att lunch är ju bra att äta så då gjorde vi en favorit i repris och tog och gjorde varma mackor i ugnen med champinjonstuvning... så himla gott!
Lagom tills maten var klar så kom pappa eller jag Dexters morfar förbi så han fick sig lite kaffe och en cupcake medans vi åt lunchen. Han hade med sig ett paket till Dexter också och kartongen ville Melker lägga beslag på på en gång :P Men iaf, Dexter fick två pekböcker (en om hundar och en om djur) och sen så fick han en grå body med den svarta figuren från barbapappa på i storlek 72! Den såg helt enorm ut :P Men jag antar att min lilla plutt snart kommer att växa i den också, han har ju storlek 62/68 nu :O.
Sen kom vi på att vi hade köpt hem fingerfärg så vi kletade på lite på Dexters fötter och så satte vi dit foten mot pappret. Den pojken har verkligen stora fötter! :P Stadigt på jorden kommer han iaf stå ^^


Senare på eftermiddagen så ringde mamma(mormor) och frågade om hon hade glömt sitt head-set här och visst hade hon det så då kom Simon hit och umgicks ett tag innan han tog med sig dom och lämnade dom till mamma.


Nu under kvällen har vi ätit stuvade mackaroner och stekt falukorv, tittat lite på tv och nu har jag nattat Dexter för andra gången så nu ska jag nog gå och lägga mig jag också så får jag nog mina 4-5 timmars sömn i sträck :D

/Lisa 

Skapa flashcards