Alla inlägg den 19 april 2011

Av Lisa - 19 april 2011 13:45

Igår så gick Daniel iväg till sin bror och åt frukost tillsammans med Melker så jag och Dexter hade en liten mysmorgon innan vi gick upp och åt frukost.

Eftersom att det var så fruktansvärt fint väder ute så bestämde jag mig för att ta en promenad med vagnen men det sket sig ganska fort för jag hittade nämligen inte mina nycklar =/

Tur att vi har uteplatsen säger jag bara! Vi spenderade hela dagen där ute i stället och Dexter fick testa att sitta i sin vagn utan liggdelen i som en stor pojke och det var ganska trevligt tyckte han :)

När Daniel kom tillbaka så hade han köpt med grillad kyckling och lite sallad som jag gjorde i ordning en potatissallad med massa fetaost i ^^


Idag gick Dexter, Melker och jag direkt ut igen och har varit där ute sen dess och om inte allt för lång tid så kommer Cia och Kiara hit också så får vi se om det fortfarande är lika skönt där ute :)

Av Lisa - 19 april 2011 10:09

I söndags hade jag tänkt att använda Dexter som min lilla väckarklocka men det tänkte inte han, han vaknade inte förräns 8:30 fast han brukar vakna vid 6:30 vilket resulterade i att vi blev försenade till brukshundklubben där vi skulle hjälpa till i köket under tävlingarna.

Det blev iaf en av dom mysigaste dagarna på länge med en massa prat och skratt ute i köket med ungdomsgruppen, en totalt misslyckad kladdkaka och sen tacopaj ute i solskenet medans vi tittade på dom sista deltagarna i skyddstävlingen i elitklass vilket var ganska häftigt! :)

Jennie och jag kom i alla fall fram till att vi aldrig ska stå som figuranter på en sån tävling iaf för vi skulle flyga som en liten vante när dom tunga schäfrarna kommer dundrandes in i rygge på än :P


När dom flesta hade åkt hem från klubben så kom Daniel med Melker för att han skulle få vänja sig lite vid alla lukter och så när det inte är så mycket hundar där och det gick faktiskt ganska bra :) Så nästa gång vi ska träffas med ungdomsgruppen så ska Melker med :) och eventuellt så ska jag följa med Jennie när hon ska hålla en valpkurs och träna med Melker en bra bit ifrån dom så vi kan tjuvstarta lite inför näst nästa torsdag :)

Skapa flashcards