Alla inlägg den 21 april 2011

Av Lisa - 21 april 2011 21:43

Idag har jag, Dexter och Melker varit hemma hos mamma hela dagen. Vi har bakat hallon och blåbärsmuffins och vanliga muffins med chokladbitar i, ätit slagsta glass (jag tog en kladdkaka med slagstaglass till), städat och promenerat. Sen när Simon kom så åkte han och jag till ica maxi och storhandlade inför imorgon.

Jag hade ont i magen hela tiden och kände mig orolig på något sätt men jag förstod inte varför enda tills jag kom hem igen till Dexter, då försvann det på en gång :P

Så man kan lugnt säga att jag inte är redo för att vara utan honom än :P

Sen gjorde vi lite snabb kvällsmat här hemma och jag bestämde mig för att sova över här eftersom att jag endå ska vara här imorgon och klockan han bli rätt mycket.


Tyvärr blidde det ingen träning med Melker idag men vi är på`t igen nästa gång!

Nu ska jag krypa ner i sängen och gosa med Dexter och bara ligga och lukta på honom, han är det bästa som finns! Mitt lilla lyckopiller :P

Av Lisa - 21 april 2011 13:11

Igår var jag, Dexter och Melker hemma hos mamma typ hela dagen.

Dexter låg och sov jättelänge i vagnen ute på deras altan och jag slumrade också till där en stund innan melker fick något slags ryck och sprang rakt på mig med Dexters "kudde" från babygymet, tack sa jag och tog den och somnade om en stund :P Melker spg lite besviken ut innan han tillslut lade sig tillrätta bredvid mig och somnade han också.

Sen kommer mamma och förstör friden, "kan inte du göra smothies?".

mama ville ha en belöning efter att hon varit duktig och hängt tvätten och dammsugit :P


På kvällen sen så åkte vi och hämtade upp Simon och sen vidare till ICA Maxi där vi köpte mat, hårfärg och hyrde film.

Vi gjorde jättegoda baguetter med mozarella ^^ Sen var det dags att ta itu med mammas hår och det blev faktiskt riktigt snyggt ^^

Vi tittade på en film som hette "death at a funeral" och denvar riktigt riktigt rolig! :D


Idag är jag så stolt så jag tror jag håller på och spricker! Daniel glömde ta me sig filmen från igår när han åkte till ica så han kom hit utanför porten och jag fick springa och lämna filmen till honom och under den tiden så var Melker själv inne och det gick jättebra, i och för sig så var jag väl kanske borta i max 40 sekunder men han har aldrig klarat av så länge förut och nu var han knäpp tyst enda tills jag öppnade portdörren igen och då skällde han 2 gånger innan han blev tyst igen ^^

Och i kväll hoppas jag att jag får bli lika stolt över honom när vi ska följa med Jennie till EBK och titta på när hon håller valpkurs :D

Ovido - Quiz & Flashcards