Alla inlägg den 22 april 2011

Av Lisa - 22 april 2011 21:15

Jag, Dexter och Melker sov hemma hos mamma natten till idag. Vi sov inne i Melvins rum och jag lånade mammas ipad och spelade lite spel på den och vipps så var klockan 3 på natten och då vaknade Dexter och var hungrig och sen höll han på och knölade så jag somnade inte förrens klockan var 4 ungefär och sen så ringde klockan klockan 7 eftersom att jag har lovat mamma att hjälpa till och fixa det sista tills gästerna skulle komma, Petters pappa med familj.

Det blev en himla massa städande, i alla fall för mammas del eftersom att Dexter ville vara nära typ hela tiden eller äta :P

Klockan 12 fick Melker gå över till grannarna där han skulle vara eftersom att dom flesta är allergiska.

När dom väl kom så åt vi lunch, pratade en massa, hämtade Melker och åkte ut till kronskogen på äggjakt, kvällsmat och sen fick jag och barnen (där är Melker inräknad :P) skjuss hem av Simon :)

Allt som allt så var det en väldigt trevlig dag.


Väl hemma så blev den inte lika trevlig tyvärr, jag tittade in i burarna som vanligt och då fick jag se Vidar helt stilla med uppspärrade ögon och munnen halv öppen. Han hade pressat sig i mellan ena väggen och en "stock". Jag vet inte hur länge han suttit så men jag trodde att han var död! Som tur var så var han inte det men det var knapt så han reagerade när jag petatade lite på honom och jag kände att han var alldeles kall så jag tog upp honom och höll honom mot mig ett bra tag tills han fick tillbaka sin normala kroppstemeratur igen. Nu mår han lite bättre men jag är inte helt säker på om han kommer klara natten :(

Skapa flashcards