Alla inlägg den 23 april 2011

Av Lisa - 23 april 2011 23:37

Vidar verkar må bra nu tack och lov men jag ska hålla ett extra öga på honom ett par dagar till för säkerhetsens skull.

Han har under kvällen gått runt lite i buren, till en början så gick han väldigt sakta och stannade många gånger och bara stod stilla i flera sekunder upp till en minut.

Men han gick och lade sig en timme till och när han gick upp nästa gång så knatade han på precis som vanligt och kom till och med fram och ställde sig vid burdörren när jag gick förbi så då fick han komma ut en liten stund :)

I början satt han bara alldeles stilla i min hand, eller ja han satt inte han halvlåg med ena bakbenet hängandes på sidan :P knäppa lilla hamster <3

När han hade hängt och gosat i någon minut så tog springet i benen över och han började undersöka soffan :) Men efter 5 minuter tyckte jag att det räckte, jag vill inte att han ska röra sig för mycket ifall det fortfarande är något med honom så han fick komma in i buren och så fick han lite potatis och palsternacks puré med ärtor i.

Han tyckte det var super gott :)

Sen fick Silver naturligtvist också komma ut och springa av sig en stund och han har blivit mycket mera kontaktsökande den sista veckan. Numera när han ser att man är utanför hans bur så springer han fram och ställer sina små tassar mot dörren precis som Vidar gör och vill komma ut och han klättrar upp i handen självmant också efter ett tag :) <3


Nu ska jag snart gå och lägga mig bredvis min underbara son och mysa hela natten ^^

Av Lisa - 23 april 2011 13:20

Japp 13.13 är klockslaget som Dexter för första gången vände på sig från rygg till mage! :D Mega stolt är jag och tycker fruktansvärt synd om Daniel som inte var hemma och fick se det :(

Dexter jag älskar dig <3


Förövrigt så har vi varit på en långpromenad och ätit lite lunch :) 

Av Lisa - 23 april 2011 11:31

Natten gick ganska bra för våran del :) Dexter vaknade 3 gånger och jag tror att jag vaknade minst dubbelt så många gånger för att det var några idiotiska ungdomar som gick omkring i vårat område och förde liv... suck.

Det var iaf ingen som fick för sig att knacka på fönsterrutorna som tur var för då vet jag inte vad jag hade gjort :S Antagligen hade jag gått och plingat på hos grannen och frågat om jag kunde få låna hennes schäfer :P


Idag vaknade jag klockan 9 och gick upp och åt frukost och sen har jag spenderat förmiddagen med att diska och lyssna på jättehög musik och sjungit till det.

Som tur är så tycker både Dexter och Melker att det är helt okej när jag sjunger :P

Nu håller Dexter på att somna till System of a down - sad statue, duktig bebis^^


Jag tittade till Vidar lite snabbt och han var faktiskt uppe och gick nu på morgonen (mitt i natten för honom) och samlade på sig lite mat så jag hoppas att det betyder att han mår bättre. Jag ska titta lite närmre på honom senare ikväll och ge honom mer barnmat :)

Ovido - Quiz & Flashcards