Alla inlägg den 25 april 2011

Av Lisa - 25 april 2011 15:12

Idag kom Daniel äntligen hem och så vi har längtat!

Jag vet inte vem av oss som blev gladast, jag, Dexter eller Melker men vi kan lugnt konstatera att han har varit väldigt efterlängtad av oss alla tre <3


Idag när jag vaknade så tog jag hand om alla tallrikar efter maten igår eftersom att jag var lat och inte orkade göra det direkt :P Sen åt jag frukost och lyssnade på Jonas Gardells "En komikers uppväxt". Klockan 8 vaknade Dexter och då satte jag igång och började röja här hemma, jag har både dammsugit och tvättat golvet som jag sa igår så nu är jag ganska nöjd :)


Nu ligger Dexter och sover i vagnen och Daniel står i duschen, vi tänkte nog ta oss en promenad till stan och köpa en varsin glass i det härliga vårvädret :) 

Av Lisa - 25 april 2011 00:34

Ännu en dag som har gått i städningens tecken, mindre kul men det är ganska skönt när man håller på att närma sig slutet :)

Jag städade det sista i köket, nåja nästan det sista iaf och tog itu med det värst ai vardagsrummet. Imorgon hade jag tänkt att ta det sista i vardagsrummet, finputsa i köket och sen dammsuga och svepa av alla golven så att det är någorlunda snyggt när Daniel kommer hem igen :)

Usch vad vi har längtat efter honom, eller längtar för än är han inte hemma. Han kommer inte hem förrens om kanske 12-14 timmar.


På kvällen bjöd jag hem mamma, Petter och Melvin på lite mat fast dom fick stå för matidén och ingredienserna :P Bra fördelning tycker jag :P I alla fall så gjorde vi enchiladas med kyckling, keso, purjolök och en vitlöks och ört ost, det låter inte så gott ser jag nu men det var det faktiskt och tur för mig så har jag en bit kvar till lunch imorgon :)


Nu har jag en övertrött liten herre bredvid mig i soffan som inte riktigt vill somna om även fast han har sin trasan här så jag ska nog gå och lägga mig med honom. Klockan börjar ju bli ganska mycket nu :P (00:45)

Ovido - Quiz & Flashcards