Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Lisa - 9 maj 2011 13:17

Vilket väder vi har! Helt underbart med solen och värmen och all grönska :D

Man blir på så bra humör när man är ute och går, enda nackdelen som jag ser är väl att man blir lite svettig efter en timme i den här stekande solen men annars är det bara skönt! Hade det inte varit för att hela familjen ska till EBK ikväll så hade jag föreslagit att vi skulle gå till stan och köpa en glass ^^


Jag gick över på årbysidan, eller ja Röcksta heter det nog ;P Jag gick och tittade på alla husen där och tomterna och funderade lite på hur jag vill bo sen när det är dags för hus :) Ganska mysigt var det faktiskt.

Sen gick jag förbi ett hus med en liten hundgård där jag har sätt att det sitter en Jämthund i (Jennie du vet den vi såg när vi var ute och gick med min mamma?)

I alla fall så pratade vi då om hur ofta dom egentligen gick ut och gick med den där hunden (kanske lite fördomsfulla mot folk med hundgård :P).

Nu när jag gick där så var det tomt i gården och när jag hade kommit en bit längre bort så hörde jag hur en dörr öppnades så jag vände mig om och såg att det var deras dörr och att en kvinna kom ut med hunden. Vad bra tänkte jag, då var det inte så illa som jag och Jennie tänkte... Jo tjena, hunden fick kissa på gräsmattan två gånger och sen fick den gå in igen. Visst det kan ju vara för en speciell anledning och det behöver ju inte alls betyda att den alltid får "rasta" sig så men ja mina fördomar försvann i alla fall inte den här gången.


Hur som  hellst så har jag bytt om till shorts nu och ska städa och plocka undan lite här och kanske till och med dammsuga när Dexter vaknar (det var på tok för varmt för att ha jeans på sig ute märkte jag :P)

Av Lisa - 9 maj 2011 12:07

Jag gjorde föresten jättegoda små pizzor igår^^
Jag gjorde en snabb pizzadeg med bakpulver och sen så formade jag en liten boll stort som ett äpple ungefär och tröck ut den på ett bakplåtspapper så den blev lagom tjock (jag orkade inte kavla) sen så hällde jag på lite ketchup, ost, bacon, räkor, färska champinjoner och lite ananas och sen så veka jag ihop pizzan så den blev inbakad. Fast då ska man nog ha lite mindre fyllning i pizzan för det blev lite tajt :P

Men väldigt gott! Till och med Daniel ville ha en liten pizza fast han bara äter sin träningsmat :)

Av Lisa - 9 maj 2011 08:39

Igår hade vi en jättehärlig söndag med en massa promenerande!
Vi hade bestämt oss för att gå till slagstagass och dela på en mjukglass så klockan 11 ungefär började vi traska iväg.

Det var fruktansvärt varmt och eftersom att vi hade Melker med oss så blev vi tvugna att gå in en ganska lugn takt så det inte skulle bli för jobbigt för honom i värmen. Vi stannade till några gånger så han skulle få dricka lite vatten men det ville han aldrig så jag hällde lite vatten på magen på honom så han skulle bli lite svalare iaf :) När vi var i mitten av årbyskogen så ringde mamma och vi bestämde att vi skulle komma och äta lite lunch hos dom innan vi gick till slagstaglass så då blev det en lite lite längre promenad än vad vi hade planerat, 1,5 timme ungefär tog det för oss att gå!


Hemma hos mamma åt vi lite rester och fikade med en kladdkaka och lite grädde.

Innan vi började gå hemmåt igen så hoppade Melvin och jag en stund på studdsmattan och det var fruktansvärt roligt, det har jag inte kunnat göra på ett år :P

Det blev iaf ingen slagstaglass för oss för kön var så himla lång...

Men vi gick hem på ca 45 minuter den här gången bara för att det fläcktade ordentligt så det var inte alls lika varmt :)



På kvällen igår så kom det en tjej och hämtade Silver, hon ska ta med honom till Örebro och så ska han få flytta hem till sin uppfödare igen och få bli avelshanne :)

Men det känndes endå väldigt tråkigt att behöva sälja honom:( Men jag vet iaf att han kommer att få det bra. Nu ska jag bara förmå mig att sätta ut en annons på Vidar. 

Ovido - Quiz & Flashcards