Alla inlägg under maj 2011

Av Lisa - 16 maj 2011 13:01

Dexter verkar inte heller uppskatta det här vädret, han sov enda fram tills klockan blev 11 sen var han vaken till 12 och så somnade han om igen :P Om man endå kunde göra likadant...

Men i stället håller jag på och kokar lite pureér till honom.

Det blev en iskubsrad med potatispuré och sen så blir det ganska mycket morotspuré för vi hade svenska ekologiska morötter hemma så då tar jag hellre och gör lite puré av dom till honom än med några andra besprutade grönsaker.

Han var ju inte så jätteförtjust i potatisen men jag tänkte att eftersom att jag nu har börjat ge honom det så vill jag inte byta huxflux och ge honom något annat om hans lilla mage nu skulle tycka att det blev jobbigt. Så han får pina i sig dom sista potatiskuberna och se så får vi se vad han gillar morotspurén, jag hoppas att han kommer gilla det efter som att det blir ganska mycket sånt nu :P

Av Lisa - 16 maj 2011 10:30

Igår var vi hemma hos pappa och Ulla och åt mat och hade det trevligt.

Tillförrätt fick vi avokado med räkor och melon, till huvudrätt blev det kyckling, kassler och lite annat småjoks och potatis till det och till efterrätt gjorde vi en rabarberpaj :) Allting var jättegott verkligen.

Dexter tyckte att det var väldigt spännande att vara hemma hos morfar för han ville inte alls somna även fast han var jättetrött. Så tillslut fick vi åka hem i hockeypausen så Daniel inte skulle missa något ;P

Behöver jag säga att han slocknade nästan på en gång när vi kom hem? ;)


Idag hade jag tänkt promenera hem till mamma och sen tillbaka igen men eftersom att det regnar ute lite då och då så har jag ingen vidare lust till det så jag tror vi endast håller oss till korta kisspromenader idag.


I stället ska jag göra lite pureér till Dexter, potatis och morotspureér så får vi se om han tycker bättre om potatisen idag :)

Av Lisa - 15 maj 2011 15:23

Idag har Dexter fått smaka potatis för första gången! 4 månader och 4 dagar gammal :)

Det var väl kanske inte så jättegott tyckte han men han gjorde inte allt för roliga miner och han fick bara kväljningar 2 gånger så jag tycker att det gick ganska bra endå :)

Jag vet inte hur mycket han faktiskt fick i sig men smakade ordentlig på det gjorde han.

Här kommer lite bilder på honom som vi tog med min mobil. Vi filmade också men filmen vill inte fungera :(

       Hihihi ^^


          

Av Lisa - 14 maj 2011 23:33

Älsklingen och jag har suttit och tittat på Esc och ätit grönsaker och chips med två olika sorters dipp vilket har varit riktigt gott :)


Jag måste säga att det är riktigt många bra låtar den här gånger och jag har faaktiskt flera låtar som jag tycker är riktigt bra. Så det ska bli spännande att se nu vilken som vinner. Jag kan väl erkänna att jag inte ger så mycket för vårat bidrag men resten av världen verkar ju gilla honom :P

Av Lisa - 14 maj 2011 12:06

Igår hade jag en riktig otursdag och ingenting gick som det skulle, om det sen var för att det var fredagen den 13 eller om jag helt enklet bara hade otur får man välja själv :P

Igår kväll glömde jag att äta kvällsmat så vid 11-tiden var jag skapligt hungrig om vi säger så. Så jag började laga lite kyckling med sweet soure sås (på burk) så klockan mitt i natten satt jag och åt mat alldeles ensam i köket medans dom andra låg och sov :P


Idag är Daniel i södertälje och spelar match och kommer inte hem förrens kl 17 ungefär. Själv ska jag åka hem till mamma och fira Petter som fyller år idag :) Det blir pannkaka där borta ^^


Jag ska verkigen försöka komma ihåg att ta med mig kameran och kameraladdarna hem ifrån mamma sen också för vi har tänkt att ge Dexter hans första smakis idag men då vill vi ju ha mammas kamera så vi kan filma honom <3

EBK

Av Lisa - 13 maj 2011 10:14

Daniel är så himla gullig när han ska gå iväg till praktiken, först tar han ut Melker så han får kissa lite och sen kommer han in till Dexter och mig och säger hej då och så får vi varsin puss. Jag är väl inte så jättetrevlig tillbaka eftersom att jag är mer död än levande just då men Dexter är desstå trevligare, han brukar ligga och le och prata lite med pappa innan han går :)


I vanliga fall så brukar Dexter äta lite vid 8-tiden och sen så går vi upp då men idag var han tydligen väldigt trött för han somnade om och sover fortfarande nu typ 2,5 timme senare så han vaknar nig ganska snart :)


Igår var vi på hundklubben och tränade med Melker, eller det blev nog inte så mycket tränande för jag hittade inte riktigt motivationen men vi var i alla fall där och han fick vara runt en massa hundar ochdet gick faktiskt riktigt bra.

När vi kom så ville han leka med Zigge på en gång och sen tror jag bara att han skällde kanske 4-5 gånger under hela den tiden vi var där vilket är en jätteförbättring mot hur det har varit :)

Sen gick dom andra tjejerna med hundar ner till planen för att träna på freestyle nummret och jag, Daniel, Dexter och Melker följde efter och ställde oss en bit ifrån eftersom att jag tänkte att vi skulle träna lite annat.

Vi tränade lite inkallning och fritt följ i kopplet (gud vad jag skulle vilja ha en långlina!) men mest så var vi där och tränade att han skulle bry sig om mig och inte om alla hundar och det funkade 8 av 10 gånger skulle jag tro :)


Efter ett tag blev han lite stimmig och orkade inte riktigt lyssna längre så då gick vi till agilityplanen och så testade vi att hoppa lite där. Vi gjorde en liten bana med ett hopphinder, A-hindret och sen två hopphinder på slutet och det tyckte han var jättekul och han börjar förstå att han ska stanna längst ner på A-hindret innan han får springa vidare :) Sen testade vi att springa genom en böjd tunnel också och det var lite läskigt första gången eftersom att han inte såg mig i slutet men med lite lockande gick han faktiskt igenom den och blev jätteglad när han fick syn på mig :) Han fick gå igenom den en gång till och då småsprang han lite så han lär sig fort :)


Nu vaknade Dexter så nu ska vi gå och mysa lite :)

Av Lisa - 11 maj 2011 18:30

Eftersom att jag fortfarande har kameraladdaren hemma hos mamma så bjuder jag på lite mobilbilder som vi tagit sen Dexter föddes :)


Dexter läser sin bok han fick av gammel farmor och farfar :) 

Melker hoppade upp och lade sig och spanade ut över parkeringen medans vi stod och åt glass idag :P 

 


Nu kommer det lite blandade bilder. 

                                     

Av Lisa - 11 maj 2011 15:19

Jag kom på att jag glömde berätta en gullig sak som Daniel gjorde imorse.

När jag och Dexter klev upp på morgonen så stod det en liten bukett med maskrosor på bordet, han hade varit och plockat dom imorse när han var ute med Melker <3


Any how :P När farmor och farfar hade cyklat hem så var Dexter lite grinig så jag bestämde mig för att gå ut en sväng eftersom att det endå var dags för Melker att gå ut.

Jag började gå mot årbysidan men jag kände ganska fort att det inte var så kul att gå själv idag så jag ringde till mamma för jag tänkte prata med henne under tiden jag gick. Hon hade inte tid med mig :( Så då ringde jag Daniel och pratade en stund med honom och vi bestämde att vi sk träna ikväll igen efter att han har tränat med sin bror. Sen hade inte han heller tid att prata mer med mig så då tänkte jag att jag skulle gå hem ist. Men då fick jag ett sms av Jennie som undrade vad jag ville när jag ringde förut, så jag sa att jag hade tänkt att lämna tillbaka hennes bok som hon glömde i Dexters väska i måndags.

Jag gick hem till henne och så stod vi och pratade en stund utanför innan Jennie frågade om jag ville släppa Melker på deras tomt, och det ville jag ju så klart :)


Så fort jag släppte lös honom så for chihuahua-missilen iväg och han sprang och sprang och sprang :P Det fanns inget stopp på honom.

Det var ju spännande att springa och kissa på Zigge, Nizze och Tarzans tomt och leka med deras leksaker och tugga på deras pinnar och så vidare.

Vi var där nästan en timme tror jag och vi bestämde att vi ska ta ut Nizze nästa gång så dom får leka tillsammans efter en promenad :)


Ovido - Quiz & Flashcards