Alla inlägg under maj 2011

Av Lisa - 4 maj 2011 13:41

Igår låg jag och funderade lite på vad jag ska baka för tårtor nu när det är så många som fyller år och då blev Daniel så sugen på att göra en tårta till sin mamma som fyller om ett par dagar så han cyklade iväg och köpte lite grejor och sen satte han igång och gjorde en tårta kl 22 på kvällen :P

Jag fick provsmaka den lite och den var faktiskt riktigt god :) Jag är bra sugen på att gå och ta mig en bit idag också men jag har lyckats hålla mig ifrån den för när Daniel kommer hem är tanken att vi ska gå över med tårtan till hans mamma så får hon en förtidig födelsedagstårta eftersom att Daniel inte orkade vänta flera dagar på att genomföra sin genialiska idé :P


En tråkig sak som har hänt här borta, eller hänt och hänt jag har beslutat mig för att göra mig av med Silver och Vidar :( Det är absolut ingenting jag vill men Dexter visar tecken på allergi så för att minska risken för att jag även måste göra mig av med min älskade lilla Melker så säljer jag nu hamstrarna och så kommer sovrummet att bli hundfritt. När vi får råd kommer vi även att investera i en luftrenare.

Silver ska få komma tillbaka till sin uppfödare och troligtvis få bli avelshanne hos henne, Vidar har jag inte haft hjärta att lägga ut någon annons på än :( Känns så sorgligt att han ska behöva byta hem igen efter allt han har varit med om :(

Av Lisa - 2 maj 2011 12:12

Just ja jag glömde ju valborg :P

Vi var hem till Daniels farmor som fyllde år då och så träffade Dexter och jag hans minsta kusiner för första gången. När det var dags för brasan så gick Melker och jag hem eftersom att dom smällde av fyrverkerier medans Daniel och Dexter gick och tittade på brasan och hade lite mysig far och son tid :)


Och igår så var Daniel åter igen den bästa sambon man kan ha när livet är lite jobbigt. Han köpte en STOR Toblerone till mig och så bakade han ciabatta ^^ <3

Av Lisa - 2 maj 2011 12:02

Nu har jag varit riktigt dålig på att blogga igen :P

Men det har iaf hänt lite saker så jag drar det lite kortfattat.


Förra veckan så gick jag hem till mamma med Melker och Dexter (super jobbigt när man inte har någon kondis :P) och så passade jag på att sola lite när jag var själv.


I torsdagskväll så åkte jag, Dexter och Melker till EBK med Jennie och hennes Zigge och det gick överförväntan! Melker sprang på "A-hindret" och "bommen" eller vad den nu kan tänkas heta precis som att han aldrig har gjort något annat och man såg hur kul han tyckte att det var så nu längtar vi tills nästa gång och då hoppas jag att även Daniel vill följa med och titta :)

Daniel hade sin första match i lördags också och då tacklade han någon kille i det andra laget så han fick killens huvud i ansiktet så nu har han en snygg blåklocka under ena ögat :P


Idag så lade jag det högsta budet på en vagn på tradera så nu ska vi bara betala den så kommer den väl hem om 1-2 veckor skulle jag tro :)

Det var lite av vad som har hänt sen sist jag bloggade.


Nyss var vi ute på en promenad i ungefär en timme och Dexter vägrade att somna, han bara låg och tittade och log hela tiden... enda tills vi kom fram till våran port, då somnade han den lilla busungen så nu ligger han och sover i vardagsrummet :) Och de går bättre och bättre att "power walka" nu ^^

Ovido - Quiz & Flashcards