Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Lisa - 9 juni 2011 14:48

Inatt var ingen rolig natt :( Dexter vaknade klockan 3 inatt och gallskrek :( Det gick inte att trösta honom men till slut så somnade han i alla fall om igen, när klockan var halv 5 ungefär så vaknade han igen och gallskrek i ungefär en 30-40 minuter innan han tillslut somnade igen av utmattning skulle jag gissa. Sen vaknade han till med en timmes mellanrum ungefär och bara skrek och skrek. Jag testaed att amma honom men det ville han inte ha och vi testade med velling och det tog han lite grann av.

När klocka var runt 9 så ringde jag till mamma och pratade och frågade om hon hade någon aning om vad det kunde vara med honom men hon visste inte heller.

Mamma kom i alla fall hit och ja ringde till sjukrådgivningen som inte heller visste vad det kunde bero på så hon tyckte att jag skulle åka upp till barnavdelningen med honom så det gjorde vi.


Väl där får vi vänta en stund och sen får vi träffa en sjuksköterska tror jag. Hon tog tempen på honom (38 grader, han hade 37,6 hemma) och mätte och vägde honom (6505g och 63 cm) och efter det fick vi sitta och vänta på att doktorn skulle komma.


Ytterligare en stund senare så kommer äntligen doktorn och han var verkligen jättebra! Han klämde och kände överallt på Dexter, lyssnade på hjärtat och lugnorna och tittade i svalget och öronen men han hittade inget fel.

Han frågade en massa frågor och man märkte att han verkligen ville hitta det som var fel. Dexter hade slutat skrika precis innan vi åkte upp och var nu på ganska bra humör och charmade in sig ordentligt hos doktorn :P

Han gick och pratade med en äldre kolega och sen så berättade han för mamma och mig att dom trodde att edt eventuellt kunde vara någonting som hette... äh ja kommer inte ihåg vad det hette men det innebar i alla fall att en del av tarmen hade åkt in i en annan tarm och det var tydligt väldigt smärtsamt och inte helt ovanligt bland barn i Dexters ålder. Skulle han börja skrika så där igen så ska vi avvakta och se om det går över av sig själv som det verkade ha gjort den här gången och annars ska vi åka in med honom igen. Om han skulle kräkas hur mycket som helst eller om han hade blod i avföringen så skulle vi åka upp direkt.

Så nu håller jag tummarna för att det inte blir något mer!


Efter sjukhusbesöket bjöd mamma mig på chop chop och sen släppte hon av mig hos Daniels föräldrar som hade Melker. Dexter ville stanna en stund hos sin farmor och farfar så det gjorde vi men efter ett tag så började han gnälla igen och såg väldigt febrig ut på ögonen och varm var han också. Sen började han gråta med stora tårar så då bestämde vi oss för att gå hem.

Han somnade på vägen hem men jag bestämde mig för att väcka honom lite och ta tempen på honom och nu hade han 38,8 grader så jag gav honom lite panodil och nu ligger han och sover igen.

Stackars min lilla älskling :(  

Ovido - Quiz & Flashcards