Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Lisa - 11 juli 2011 23:36

Idag kom min farmor hit och firade Dexters 6 månaders dag. Hon hade med sig en liten docka och en dräggellapp till honom som en kompis till henne hade sytt.

Och sen hade hon med sig saft till mig :)

Idag har det varit fullt ös hela tiden på min lilla älskling :)

Men jag behövde vila mig lite för jag sov så dåligt inatt så Daniels mamma och pappa tog honom medans Daniel tränade och efter träningen så hade Daniel med sig sin lillebror hit på mat.


Nu sitter jag här i min ensamhet, Melker följde med Basse hem för  jag ska till bvc med Dexter imorgon och Melker kan ju inte vara själv än :(

Det är sjukt hur tomt det blir när han inte är hemma. Inga små trippande tassar som hörs och när det är någon som går in i trapphuset så hör jag hur han skäller fast han inte är här :P Fantomenskall ^^ Men som tur är så är det bara en natt :)

Lite sällskap fick jag ju av Vidar ett tag men han ville inte sitta och mysa utan bara springa och utforska soffan och fotöljen :P Men han var glad och nöjd när han fick gå in i buren igen :)

Nu ska jag lägga mig så jag orkar upp imorgon :)

Av Lisa - 11 juli 2011 13:21

Melker äter blåbär ^^


 

Av Lisa - 11 juli 2011 11:34

Dexter i början av juni :)
 

Och Dexter idag :)

Om man tittar riktigt noga så ser man att han faktiskt tar ett riktigt krypsteg! Första gången någonsin och jag lyckas filma det ^^


Dexter och Melker är rätt bra vänner :)


En film från när vi var hos pappa i lördags :)


  
   

Av Lisa - 11 juli 2011 02:19

Det har varit full rulle nu i helgen och det är bara varit kul :)

I lördags var vi hemma hos min pappa och åt god mat :)

Först tränade Daniel i pappas hemma-gym och sen bastade han och pappa.

När Dexter tyckte att dom hade bastat alldeles för länge satte han på sig sina nya fina badblöjor och badkläder (med en viss assistans av mamma) och gick ner till morfar och pappa och sa att han ville bada i badtunnan med morfar. Sagt och gjort (för ingen kan ju stå emot den här lilla charmknutten^^)

Så morfar och Dexter badade en stund innan vi vuxna fick lite kräftor att äta till förrätt och Dexter fick leka lite med en :P

Efter kräftorna hoppade jag och Daniel i tunnan en stund innan köttet var färdigt för att ätas :)

Idag hade vi Dexters farmor och farfar här och vi bjöd på grillspett med kyckling, fläskfilé och en massa grönsaker :) Även Sandra och Fredrik var här en stund innan vi började grilla.

Imorgon kommer min farmor och farfar hit för dom ville fira att Dexter blir 6 månader :) Tänka sig vad fort tiden går <3

Ovido - Quiz & Flashcards