Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Lisa - 13 juli 2011 23:03

Nu är det alldeles lugnt och tyst här, både Melker och Dexter ligger och sover.

Det har varit väldigt synd om mammas lilla kille nu på kvällen. Han har ju fått testat att äta spagetti bolognese nu i två dagar till lunch några skedar och idag så var han lite röd i rumpan så han fick ersättning till lunch i stället men nu på kvällen så var han illröd och hade jätte ont :( Så nu ska vi ta det lugnt igen och så får jag laga något annat åt honom ist och så om han blir bättre  snart när han slipper äta bolognesen.

Jag tror att han reagerar på det röda i maten (tomat och paprika) vilket är ganska vanligt i våran familj så jag får introducera det försiktigt.


Iaf så kom Simon hit tidigare idag och vi åt lite lunch och satt och pratade innan vi åkte till djuraffären där vi tittade på fiskar och köpte godis till Melker :)

Sen släppte han av mig hos mamma igen och så gick jag en långpromenad tillsammans med farmor och Asta.

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag. Bytt blöja, lekt med Dexter, bytt fler blöjor, gett honom mat och promenerat :)

Daniel kom förbi en sväng på kvällen igen så då passade jag på att gå ut och gå en sväng med Melker. Vi gick till lekparken och så fick han gå i lekställningarna och träna balansen på en "sköldpadda" som man kan gunga åt olika håll och en massa mer :) Sprang upp för en stor sten som är betydligt högre än mig gjorde han också! :P

Av Lisa - 13 juli 2011 10:48

Jag fick inte sova så mycket inatt, Dexter somnade ju vid 19 och sen gick jag och lade mig klockan 23 kanske. Han vaknade kl 3 och var hungrig så då gick jag upp och gjorde välling till honom men jag råkade värma den lite för länge så vi passade på att byta blöja... 3 gånger! :P Sen var vällingen iaf lagom varm så då gick vi in och lade oss i sängen igen så han kunde äta ordentligt.Men han somnade inte förrens klockan var 4:30. Som tur va så sov han ända till 8:30 idag så vi fick sova iaf :)

Av Lisa - 13 juli 2011 10:34

Igår var Dexter och jag till bvc och allting såg bra ut förutom att han ligger lite, lite under sin viktkurva nu men det tror jag att vi fixar snart för han har nämligen börjat intressera sig för mer mat än bara ersättning och gröt. Han åt tex ett par skedar pasta bolognes till lunch och tyckte väl att det var lite konstigt men det var inte äckligt iaf för han gapade efter mer :)


Efter att vi varit på bvc så gick vi och hämtade Melker som varit med Daniels bror över natten. Det var en superglad hund som följde med på en riktigt lång promenad hem till mamma :) Vi hade strålande sol hela vägen ända tills vi kom in i måsta då började det dugga lite, precis när vi kommit in och jag stängde portdörren så började det ösregna! Skönt att vi hann in säger jag bara ^^


Sen var vi bara här hemma och kl 19 fick Dexter gå och lägga sig... i en plastlåda :P

Tyvärr så sov han ju när Daniel kom men då fick jag ha honom för mig själv^^

Skapa flashcards