Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Lisa - 15 juli 2011 23:30

Nu har vi precis kommit in från en lång promenad Daniel, jag och Melker.

Det är så skönt att bara gå omkring och prata in allt och ingenting med någon som man tycker om.

Dexter sover hos farmor och farfar inatt, det känns konsting, tomt och väldigt fel men samtidigt ganska skönt. Skönt att få vila upp sig lite och ladda batterierna så man är en glad och pigg mamma till världens bästa busunge! <3


Busungen sitter föresten helt själv nu, han kan sätta sig själv också mammas duktiga lilla pojke <3

Av Lisa - 15 juli 2011 19:59

För det första så måste ju rutschkana vara ett av svenskans fulaste ord? kolla bara stavningen :P och för det andra så är det precis en sån som Melker har lärt sig att åka! :D Igår på kvällsturen så gick vi förbi en av alla lekparker som finns här och så såg jag framför mig hur Dexter kommer att tycka det är kul att åka i dom och sen så skenade tanken iväg och jag såg även Melker åka rutschkana :P

Sen så började jag fundera mer och mer på det och tänkte "varför inte? varför skulle inte han kunna åka?" Så jag började lite smått träna honom då på studds och vi kom så långt att han lade sig ner i lekställning med frambenen över kanten och där slutade vi.

Nu när jag var ute så började vi ligen och han kom snabbt ihåg vad det var frågan om och nu gick han ut enda till kanten och hade även baktassarna på rutschkanan. Men vi stoppade där för jag vill att han fortfarande ska tycka att det är roligt.


Men när vi gick hem igen så började han dra när vi närmade oss nästa lekpark och jag tänkte att han kanske ville kissa mot staketet för det rukar han villja göra men inte den här gången. Han drog och drog och hoppade upp på rutschkana för han skulle minnsan träna mer <3 så jag tänkte att vi kunde väl köra ett par repetitioner till när han endå ville.

Döm om min förvåning när han faktiskt åker ner efter ett par försök! :D yberlycklig matte= yberlycklig hund!! så vi gjorde det en gång till innan vi busade hela vägen hem ^^ <3

Av Lisa - 15 juli 2011 12:07

Idag regnade det när vi skulle ut på morgonen så varken jag eller Melker kände för någon längre tur. Jag stoppade ner Dexter i bärselen och lindade in honom väl i en mysig filt så han varken skulle bli blöt eller frysa och så gick vi ut.

Melker var måttligt road av att vara ute i regnet och ställde sig en meter i från porten och tömde blåsan och tittade lättat på mig ungerfär som "Jag är klar nu vi kan lika gärna gå in igen" men jag tyckte allt att vi skulle ta en lite längre tur än så så vi gick runt huset och sen in.

Dexter var varm och glad hela tiden så nu vid lunch gjorde vi om samma sak igen fast nu var det bara ett stilla dis så Melker tyckte att det var helt okej att vara ute så då passade vi på att ta en lite längre tur :)


Nu ligger Dexter på golvet och tycker att mamma är tråkig och jag håller på och försöker få till lite mat till mig :)

Ovido - Quiz & Flashcards