Alla inlägg under juli 2011

Av Lisa - 11 juli 2011 13:21

Melker äter blåbär ^^


 

Av Lisa - 11 juli 2011 11:34

Dexter i början av juni :)
 

Och Dexter idag :)

Om man tittar riktigt noga så ser man att han faktiskt tar ett riktigt krypsteg! Första gången någonsin och jag lyckas filma det ^^


Dexter och Melker är rätt bra vänner :)


En film från när vi var hos pappa i lördags :)


  
   

Av Lisa - 11 juli 2011 02:19

Det har varit full rulle nu i helgen och det är bara varit kul :)

I lördags var vi hemma hos min pappa och åt god mat :)

Först tränade Daniel i pappas hemma-gym och sen bastade han och pappa.

När Dexter tyckte att dom hade bastat alldeles för länge satte han på sig sina nya fina badblöjor och badkläder (med en viss assistans av mamma) och gick ner till morfar och pappa och sa att han ville bada i badtunnan med morfar. Sagt och gjort (för ingen kan ju stå emot den här lilla charmknutten^^)

Så morfar och Dexter badade en stund innan vi vuxna fick lite kräftor att äta till förrätt och Dexter fick leka lite med en :P

Efter kräftorna hoppade jag och Daniel i tunnan en stund innan köttet var färdigt för att ätas :)

Idag hade vi Dexters farmor och farfar här och vi bjöd på grillspett med kyckling, fläskfilé och en massa grönsaker :) Även Sandra och Fredrik var här en stund innan vi började grilla.

Imorgon kommer min farmor och farfar hit för dom ville fira att Dexter blir 6 månader :) Tänka sig vad fort tiden går <3

Av Lisa - 8 juli 2011 21:48

Idag har varit en riktigt bra dag :)

För det första så har jag skrivit ner mat och sovtider till Dexter och så ska vi försöka att pränta in dom i skallen på oss båda så vi får bättre rutiner med start idag.

Jag tycker att det gick riktigt bra och han har varit glad nästan hela dagen och ätit bra så jag hoppas att det håller i sig :)


Jag har tränat väldigt mycket med Melker dom senaste dagarna när vi är ute och går så han är också mycket nöjdare och gladare nu :) En stimulerad hund= en Glad hund!

Det vi jobbar främst med är hundmöten och det går faktiskt riktigt bra.

Idag hade vi dock oturen att få en totaltrög matte med hund ca 10 meter bakom oss.

Melker skällde till ett par gånger men jag fick honom snabbt att fokusera på mig i stället även fast den andra hunden skällde. När vi har gått ett par meter så börjar Melker skälla jätte mycket och dra bakåt så jag försöker att få kontakt med honom igen men det funkar inte så då tittar jag bakåt för att se hur nära dom andra är. Två meter bakom oss går den andra hunden lös med matte typ 10 meter efter ropandes för döva öron... hon har alltså kopplat lös sin hund fast han skällde på min hund och fast hon inte har någon vidare pli på den! Det hela slutade med att jag fick dra i Melker mellan mig och vagnen och ryta i åt den andra hunden att stanna. Ibland blir man ju bara trött på folk...

Självklart hade ju Dexter precis somnat när det här hände så det tog ytterligare 10 min innan han somnade igen.


Annars har det gått bra med alla hundar vi mött, endast några enstaka skall här och där så jag är nöjd ^^


När vi var ute på en lite längre promenad så mötte vi två bichoner och Melker blev super glad! Sen blev han jätte besviken och sur när det visade sig att det inte var Zigge och Nizze som han trodde :P


Dexter har haft en liten otursdag idag, eller ja där vid 18-tiden när han var jätte trött och ville sova men jag tyckte att det var lite för tidigt att lägga sig för natten. 3-4 gånger i rad ramlade han och slog sig :(

Men nu ligger han och sover sött <3 

Av Lisa - 6 juli 2011 21:13

För en vecka sen ungefär så bestämde Jennie och jag at vi skulle vara hemma hos henne och släppa ihop Melker, Zigge och Nizze och se hur Melker reagerade på det eftersom att dom funkar riktigt bra tillsammans när dom är kopplade.


Det gick över förväntat och Nizze och Melker lekte som attan och Zigge var också med på ett hörn och Tarzan också :)

Hur som haver så var det iaf en av dom bästa dagarna den hä sommaren tillsammans med Jennie och vi fikade och så delade vi på 3/4 hamburgare var :D                  

Av Lisa - 6 juli 2011 21:04

Dexter och Melker busade lite i sängen på morgonkvisten innan vi gick upp :)


Melker tränar lite klickerträning :)


  
 

Av Lisa - 6 juli 2011 20:48

Ja jag var ju inte så jättebra på att blogga men iaf så var det verkligen jättetrevligt på Gotland! Vi var såklart till Visby och visade det för Daniel :) Fast jag tror att det Danel tyckte var bäst med hela Visby var glassen! Vi åt nere vid hamnen där dom har typ 250st olika kulglassorter :D Jag tog en turbo med en blåbärskula och en sockerkakssmetskula med mjukglass och en kokosboll! Smaskigt ^^

På midsommarafton så så satt Dexter för första gången själv ganska länge, han börjar bli så stor :)

Det hände förståss en massa andra saker men på den sista dagen så var Mamma, Melvin och jag själva på en roadtrip :) Först var vi på skjutfältet tillsammans med Monica och Olle och tittade på havet, fossiler och åt en mysig picknik, sen åkte vi vidare till Krusmyntagården och sen till Lummelundagrottorna :) Där var det bäst tycker jag, inte för at vi gick ner i grottorna (för det gjorde vi inte) utan för att Melker fick hälsa på en annan chihuahua :) En gammal gubbe som hette Gizmo och var 12,5 år gammal. Men det bästa av allt var att dom lekte jättemycket <3       


Av Lisa - 1 juli 2011 11:39

På Gotland var riktigt mysig! Strålaned sol och frukost ute på uteplatsen tillsammans med mamma, Melvin och Dexter :)

Melker och jag tog oss en liten morgonpromenix innan frukosten och hittade massa smultron som vi festade på när vi kom hem igen :)

Vid lunch fick vi upp Simon och så åkte vi till Klintehamn där vi åt mat och handlade lite till kvällen när Monica och Olle skulle komma :) Vi mötte även upp Petter i Klintehamn.


På kvällen så gick mamma och Petter en promenad med Dexter och Melker och när dom går förbi ett hus (utan staket så klart) så kommer det en stor svart hund utrusandes och skällandes mot dom. När hunden var kanske 1,5 meter ifrån Melker så lyckades dens ägare att ropa tillbaka den som tur var för annars vet man aldrig vad som hade kunnat hända, men en sak är säkert att vi fick backa något steg igen i träningen =/

Några timmar senare så gick mamma och jag en långpromenad och fick Dexter att somna genom att gå runt, runt, runt på en grusparkering :P

          

Ovido - Quiz & Flashcards