Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Lisa - 7 augusti 2011 23:40

Ibland kan även våran lilla snälla Dexter vara överjävlig så man har lust att rycka av sig allt hår och stoppa ner huvudet i sanden för ett tag, idag var en sån dag.
Eller ja han var inte så hela dagen utan från 19-21 ungefär innan han somnade.


När han väl hade somnat och jag var så full av en massa olika känslor så jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta så står jag och ser ner på honom likt en liten ängel där han sover i sin säng och plötsligt så kommer ett sånt där helhjärtat leende från honom i sömnen och alla mina negativa tankar om att han har varit jobbig försvinner på en gång och jag känner mig ist helt lycklig över att jag har fått ett sånt fantastiskt litet barn, faktiskt den bästa <3


Om blickar kan döda så kan Dexters leenden skapa världsfred!

Av Lisa - 7 augusti 2011 12:16

Igår lämnade Daniel och jag båda barnen (Melker är inräknad som barn) hemma hos deras mormor och så åkte vi ner på stan för att kika in åfesten.
Personligen så tycker jag inte att det var mycket att hurra för men vi hade ganska mysigt iaf :)

Vi träffade på Daniels föräldrar och moster där nere, Daniels mamma vann en 2kg mjölkchoklad så nu vet ni var jag finns om jag inte är hemma ;)

Innan vi gick hem så gick vi till Phenix och tog en varsin pizza :)


En sak som var väldigt dåligt som både Daniel och jag reagerade på och som inte hade någonting med kommunen att göra fast det handlar om åfesten var alla "snälla" föräldrar som hade med sig sina barn till tivolit. Jag säger ingenting om att man tar med sig barnen till tivolit under dagen, ja till och med på kvällen om barnen orkar det, men klockan 22-01 där omkring har varken barn eller hundar något på stan att göra enligt min mening.

Jag vet inte hur många rädda hundar vi såg, gråtande barn och glada föräldrar som inte märkte någonting för att dom filmade fyrverkerierna! Usch vad arga vi blev!

Barn har ingenting att göra bland den där trängseln, fylla och slagsmålen som är så obligatoriska vid sånna tillfällen!

Vi såg till och med en mamma som hade tagit med sig ett spädbarn som inte kan ha varit mer än 4veckor gammal!


Suck säger jag bara...

Skapa flashcards