Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Lisa - 23 augusti 2011 14:44

Mammas orkid'e har dött men den lämnade efter sig en liten pingvin iaf :PJag hittade ett fint spindelnät när vi var ute i morse, det var dimmigt och jättmysigt ute :)   Sömntutan <3 Det här har buskillarna hållt på med idag :) 


 

Av Lisa - 23 augusti 2011 14:02

Helgen har varit ganska hektiskt för mig som är van vid att mest vara hemma men trevligt har det varit!
Jag, Dexter och Victor (Daniels kompis) följde med och tittade på Daniels match... i ösregn! Jag är glad att jag hade paraply säger jag bara för det vräkte verkligen ner :P Victor hade inget hihi ^^


Iaf så var det riktigt kul att titta på dom när dom spelade i regn, Dom gled, flög och halkade om vart annat :P En sak som var mindre roligt var att det blev slagsmål... alldeles för mycket testoseron på samma ställe skulle jag tippa på :P Iaf så var det en kille som började knuffa på Daniel så han knuffade tillbaka och gick där ifrån, den andra killen tar ett steg mot Daniel och tänker slå honom i bakryggen! Men då kom storebror och klippte till iditoten och sen så var det igång. Lagen försökte få isär dom båda och så blev det flera mindre slagsmål sinsemellan lagen men tillslut så lugnade det ner sig igen och matchen kunde fortsätta utan problem.


Efter matchen så stannade vi i rugbylokalen och tittade på en match, New Zeland vs Australien tror jag att det var. Det var faktiskt ganska roligt att vara där vilket jag inte trodde :P

I söndags så var vi hem till Dexters farmor och farfar och firade hans stora kusin Lukas som fyllde 2 år :) Det var också jätte trevligt även om det var ganska högljut i mellan åt ;) Det var många små där och firade Lukas, tvillingarna Linn och Linnea, Dexter, och sen Freja och Loke. Jag vet inte riktigt vad dom är till Dexter men det är iaf Daniels kusinbarn :)
Efter kalaset hälsade vi på Daniels farmor med alla barnen en stund och sen gick vi hem och fick främmande av Dexters morfar och Ulla som hade med sig presenter till honom från Spanien bland annat en apskallra som han gillar jätte mycket som dom köpt öppe på något berg där det gick en massa apor som man kunde mata :)


Nu ligger busunge och sover lite men tidigare idag har han busat mycket med Melker <3

Skapa flashcards