Alla inlägg den 21 september 2011

Av Lisa - 21 september 2011 12:34

Igår hade Dexter, jag och Melker en riktig mysdag.

Dexter vaknade vid 8 så då klädde vi på oss, stoppade ner bebis i bärselen och så gick vi ut en sväng så Melker fick kissa lite.

När vi kom in så åt vi alla frukost och sen så lekte vi en stund på golvet.

När klockan blivit halv 11 så gick vi ut igen på en lite längre promenad så det blev vagnen den här gången. Dexter var jättetrött och somnade redan innan vi hade hunnit till pizzerian :P Men Melker och jag gick vidare mot öb för jag kom på att på djuraffären får man ju ha med sig hundar in :D Sagt och gjort vi promenerade in där och kikade runt lite, tittade på hundmat, köpte hamstermat och provade kläder. Jag hittade en hurtta regnoverall till Melker som var precis hans storlek och jag bara måste ha den! :) Vi får se nu när lönen kommer om det blir så ^^ Han fick iaf testa att springa runt lite i den och var var jätte duktig och tyckte inte alls att den var jobbig. Vi passade även på att köra lite inkallning där inne och det funkade kanon <3

Sen tittade vi efter skor till honom efter som att han har såna problem med köldkramp i sina tassar så fort det blir lite kallt men dom hade inga i hans storlek så jag skulle komma in igen någon dag och visa dom vad jag har hittat för skor på internet :)
Melker blev lite bortskämd där inne också och fick sitta uppe på bänken och blev bjuden på en massa godis så han kommer nog att för alltid älska att gå in där nu :P


En tråkig sak var att det kom förbi en gubbe som frågade om Melker verkligen är en hund (som så många andra) och påstod att han inte har någon balans eller faktiskt kan räknas som en hund... jag blir så arg på sånna människor! och varför kommer man alltid på dom där bra svaren när dom har gått? Suck, en spark i arslet är vad han förtjänar!


Sen gick vi tillbaka hem till mamma och diskade och plockade iordning lite där innan målaren skulle komma. Dexter charmade in sig ordentligt hos honom och fick sitta på hans arm hela tiden han var där :P

Mitt när vi stod och pratade om väggar och underarbeten, golv och tak så släpper Dexter taget om handtaget och står helt själv i 5 sekunder <3 Snart så står han nog riktikgt stadigt :D

Skapa flashcards