Alla inlägg under september 2011

Av Lisa - 9 september 2011 22:18

Jag lovade Sara att jag skulle filma hur man klickar in en hund,  så här gjorde jag med Melker och det funkade superbra :)

Fast han är ju redan inklickad så han håller på och erbjuder en massa saker själv också men hoppas du ser hur det ska vara?

Det är i princip bara *klick*-godis, *klick*-godis, *klick*-godis osv :)


 

Sen ska man inte prata när man klickar in hunden tycker jag för då blir det lätt att dom inte blir så fokuserade.

Av Lisa - 9 september 2011 12:45

Ja hur var det då att gå ut som en fejk-rookie? Det var superkul! Och jag hade ju min alldeles egna fadder som tog hand om mig hela kvällen <3

Det var pubrundan som gällde för dagen så jag tror att vi avverkade 4 eller 5 stycken under kvällens gång. Det roligaste på hela kvällen var en liten otippad sak, Jennie och jag har kännt varandra i 9 år och aldrig har någon frågat oss om vi var syskon, fram tills nu. 3 stycken samma kväll undrade om vi inte var systrar för dom tyckte att vi var så otroligt lika varanda :P Vi kom iaf fram till att ingen av oss skulle ha något emot att vara systrar, så nu är Jennie moster till Dexter och Melker och jag är moster till hennes två killar Zigge och Nizze. Jag kunde inte ha fått några bättre syskonbarn <3


Igår var det kurs igen men det skriver jag om sen för nu blir det risolini och köttfärsås :)

Av Lisa - 7 september 2011 12:36

Ikväll smäller det! Eller ja det gör det nog inte men jag ska följa med Jennie ut på krogen ikväll och jag har varit jättenervös hela veckan :P
Jag känner mig som en nybliven 18 åring som ska ut för första gången :P

Men det går nog bra, jag har ju Jennie med mig ^^



En annan rolig sak, Jag är superduper stolt över Melker och hans framsteg nu :)
Jag håller på och lär honom att vara hemma själv nu för det har inte funkat tidigare.

Han har börjat panikskällt så fort jag stängde dörren, men för 4 dagar sedan så Stängde jag in honom i hans bur tillsammans med ett ben och tog med mig Dexter och gick ut. Där stod vi i 10 sekunder och det kom inte ett ljud från honom!

Dagen efter gjorde vi om samma sak och fortfarande sa han ingenting :)
Igår bestämde jag mig för att utöka tiden lite så jag dubblade tiden och stod ute i 20 sekunder. Han sa ingenting men tittade på mig när jag kom in igen.

Idag stod jag ute i 20 sekunder igen och när jag klev in så brydde han sig inte alls utan tuggade bara på sitt ben <3

Duktiga lilla hund!

Av Lisa - 5 september 2011 10:22

Igår var det utställning igen fast med bara bruksraser ute på Ebk och Daniel, jag och Dexter var där :) Det var jättemysigt och vi hade fint väder och många glada människor.

Vi var där från 9:30 till 13 ungefär och sen åkte vi mot stockholm och Bromma zoomarknad.. Shit vad stort det var där inne! :O Det var jättekul, nästa gång ska jag verkligen spara på mig en massa pengar som jag kan bränna på Melker där inne för jag hittade hur mycket som helst som jag vill köpa till honom ^^

Vi fick iaf med oss bland annat ett hjul till Vidar och fin fint godis till Melker, 100% torkat ankbröst! Det tyckte han var smaskens!


Jag testade att träna honom lite med det igår och det fick Mvh i smak av Melker, han lärde sig "snurra" på bara 20 minuter :)


Bilder från utställningen kommer sen.

Av Lisa - 3 september 2011 18:45

Idag har varit en fruktansvärt bra dag!

Jag har träffat min bästa Jennie och dessutom en massa hundar^^

Jag och Melker var till Ebk där det var utställning och det gick verkligen över förväntan måste jag säga. Han skällde inte mycket mer än dom andra hundarna och långa stunder var han helt tyst <3 Min finaste lilla gris :)

Vi träffade på en jättetrevlig chihuahuaägare där som ställde ut sin lilla 5 månaders valp som både Melker och jag blev helt kära i, hon var så fruktansvärt liten och kavat och alldeles underbar ^^

Melker och hon lekte ett tag innan det var dags för henne att gå in i ringen igen. Ägaren visade sig vara uppfödare på chihuahuor så jag fick hennes visitkort med orden "Ring mig sen så kan du få komma och titta på mina valpar" och det säger man ju inte nej till så jag tackade och tog emot :D


Jag vill Tacka Dexters farmor och mormor som hade hand om honom i natt och idag det var guldvärt! :)

Av Lisa - 2 september 2011 10:40

Igår var det som sagt kurs igen och Sara skulle följa med så hon kom hit vid 16-tiden och tanken var att vi skulle ta en promenad med Melker och Dexter, fixa godis till Melker, åka och köpa klicker och kika lite på djuraffären och till sist åka ut till Ebk.

Riktigt så blev det inte. Vi gick ut och började med att testa om vagnen gick in i bilen, det gjorde den också efter säkert en 30 minuters krånglande och bökande men skam den som ger sig :P

Och sen skulle vi få in Dexters bilstol och sen Melkers bur i bilen också.

När det var klart började vi känna oss lite smått stressade så vi bestämde oss för att lämna vagnen i bilen nu när vi äntligen fått in den och göra i ordning Melkers godis.

Stressa stressa, Dexter var skitgrinig och klängde på både Sara och mig, Sara satte jag på att skära köttbullar och själv sprang jag fram och tillbaka och försökte plocka ihop allting vi skulle behöva ha med oss :P


Tillslut blev vi då äntligen klara om än ännu mer stressade :P

Vi åkte till djuraffären och jag fick springa in och rycka åt mig alla klickers dom hade (dom hade bara 3 :P) och sen for vi vidare i illfart! ;)


Väl framme på Ebk så samlades vi runt Ulf (som våran kursledare heter) och så pratade han lite om vad vi skulle göra och hur vi skulle göra det.

Nu till själva kursen,


Vi började med att dela upp oss i två grupper, grupp 1 och grupp 2. Sen gick vi upp i skogen för att öva på hundmöten.

Jag gick bara en gång med Melker men jag tycker att det gick ganska bra :)

Sen stod vi resten av tiden bredvid och tränade kontakt och sånt även fast det gick hundar precis bredvid och som skällde.


När alla hade gått ett par gånger så gick vi tillbaka till parkeringen och så fick hundarna sitta i bilarna. Ulf och Tosca (hans springer) gick sedan fram och tillbaka framför varje hund och det var faktiskt riktigt många som inte sa ett ljud, Melker var naturligtvist inte tyst men det hade jag inte räknat med :P


Efter det gick vi och fikade på altanen, under tak som tur var för det började regna ganska ordentligen efter ett tag :P

Vi gick ut och fortsatte i regnet och det gick ganska bra enda tills Melker tyckte att det blev alldeles för blött och kallt :)

Vi tränade lite på "fot" och vi hade bara tränat en gång under veckan så jag tycker att det gick ganska bra iaf, Ulf tyckte tydligen att det såg bättre ut än vad jag gjorde för han sa "Jaha nej det finns ju inte så mycket jag kan säga om det där, du gör helt rätt!" Det gjorde min dag kan jag lova ^^

Sen åkte vi hem och Melker låg en lång stund på min mage och myste <3

Av Lisa - 1 september 2011 11:28

Det är riktigt tråkigt att vara sjuk och det är precis det jag har varit i några dagar nu... blää säger jag bara.


Igår och idag har min farmor varit här och hälsat på. Hon gick ut en sväng med Melker och Dexter båda dagarna eftersom att jag inte orkade göra det själv. Snäll farmor :)

Så här brukar Dexter sitta på mornarna :P


Här har han precis slutat bita Melker i tassen :P


Melker tycker det är jätte bra när jag är sjuk och inte orkar ta tag i att vika tvätten... kul att någon har glädje av det :P


 

Här provade dexter en pytteliten köttbullsbit för första gången och ja det var ju helt okej verkar han tycka ^^

Här om dagen fick vi sällskap vid frukostbordet av den här lilla filuren :)
(Nej Melker får inte vara på köksbordet i vanliga fall)

 


Blivande musiker? :)


Idag kommer Sara hit klockan 16 och sen ska hon följa med oss till Ebk när vi tränar :)     

Ovido - Quiz & Flashcards