Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 10 oktober 2011 10:27

Igår var det avsluting på allmänlydnadskursen :(

Vi fick göra som ett prov där dom bedömde oss enligt en tabell typ och det gick jätte bra för oss :) Vi fick MvG på allt förutom på två punkter där vi fick vg så jag är nöjd. Vi var även en av dom få som fick ett diplom :)


Efter kursen åkte vi hem och började rensa i klädkammaren så nu har vi en massa skit i hallen och i förådet som vi ska åka och slänga på tippen idag så det ska bli så skönt att bli av med det!

Sen ska jag fixa lite kartonger och så ska jag börja packa våra saker inför flytten :)


Dexters morfar var här igår också en stund. Han hade med sig en försenad present till Daniel och så hade han som vanligt med sig presenter till Dexter. Han fick ett litet litet gosedjur och så fick han en jättefin träbil som morfar gjort till honom på sin snickarkurs. Dexter tyckte att bilen smakade jätte gott för morfar hade oljat in den i olivolja så att det inte skulle vara farligt för Dexter att smaka på den :)


Nu ligger Dexter och sover en förmiddagslur så jag ska försöka hinna träna och duscha innan han vaknar igen :)    

Av Lisa - 8 oktober 2011 20:58

Efter kursen i torsdags släppte Daniel av mig hemma hos mamma och så sov vi där.

Morgonen efter gick jag upp kl 6:30, innan Dexter ens vaknat för första gången någonsin, och hjälpte Melvin upp. Han var så himla trött så han drog täcket över huvudet med en stor suck när jag sa att det var dags att gå upp :P

Så vi kompromissade lite och bestämde att han fick ligga och morna sig lite tills jag kom tillbaka från morgonkissningen med Melker.

Sen var Melvin jätteduktig hela morgonen och klädde på sig, åt frukost och borstade tänderna utan problem :)

Vi hann med ganska mycket under dagen. Träffade Simon ett tag, försökte få med honom på en promenad, gick en promenad med Nina och Spike ist och lekte med Dexter :)


På eftermiddagen kom mamma hem från Bryssel och vi åt lite pizza och tittade på idol tillsammans innan vi gick och lade oss.


Idag var jag hos tandläkaren, det gick bra men det visade sig att min ena visdomstand växer på tvären... rakt in  i tanden bredvid. Varför gör den så liksom? :S Så nu har jag fått en ny tid för att ta bort den. Suck det var ju inte precis det jag ville göra och mitt i flytten blev det också, men men det är inte mycket att göra åt.

Sen kom Daniel och hämtade mig och mamma tog hand om Melker och Dexter.
Själva åkte vi hem och rensade i förådet. Så himla skönt att ha det gjort! :)


När vi var klara där åkte vi hem till mamma och hämtade barnen och sedan åkte vi till thai classic och köpte med oss lite mat hem :) Myspys <3

Av Lisa - 6 oktober 2011 16:06

Idag har jag varit riktigt duktig känner jag.

Jag har städat, diskat och gått ut med allt skräp så nu är det rent och fint här hemma och sen passade jag på att baka lite när jag ändå var i farten ^^

Hoppas att Daniel förlåter mig för han tycker inte om när jag bakar för han har så svårt att låta bli att äta då :P


Dexter har haft besök av gammel farmor och gammel farfar idag och dom tyckte att han hade blivit så stor och han var så glad hela tiden :) Alltid kul att höra.



Idag är det näst sista kurstillfället och det känns riktigt tråkigt :(

Det har varit så kul på kursen och vi har lärt oss en massa saker och varje vecka så ser jag fram emot det lika mycket även om det regnar som idag.

Melker är faktiskt fruktansvärt söt i sin regnoverall <3


Idag på kursen ska vi träna på det som vi har svårt för så Melker och jag ska träna på "stanna" och på att svänga när vi går "fot" :)

Av Lisa - 5 oktober 2011 22:51

Idag har Dexter, jag och Melker tränat tillsammans med Jennie och Nizze.

Det var hmm... intressant kan man säga :P Melker den lilla busen är duktig på att ta små glädjerus lite då och då när vi tränar och springer gärna fram till Jennie och störde där men som tur är så är Jennie världens bästa träningskompis som inte blir arg när han kommer och stör men framför allt som inte ger honom någon uppmärksamhet heller så han tycker att hon är tråkig och då springer han raka vägen till mig igen :)



Dexter blir större och större och duktigare och duktigare för varje dag som går! :)

Det verkar som att han har kommit på att det finns ett annat sätt att ta upp saker än att ta med hela handen, nu övar han flitigt varje dag på pincettgreppet :)

                 

Av Lisa - 2 oktober 2011 22:55




Idag har Nina, jag och Spike varit te i skogen och plockat svamp.

Först hittade vi ingenting och ingenting och sen ingenting men just när vi började tappa hoppet om att vi skulle hitta någon svamp överhuvudtaget så sprang vi på ett riktigt svampställe och vi fick med oss en himla massa hem :)
Vi hittade trattkantareller i mängder! En stor carl-johan svamp och svarta ocg gråa trumpetsvampar :)


Jag och Daniel lagadee jättegod mat med fläskfile och en massa trattisar ^^

                                 

Ovido - Quiz & Flashcards