Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Julstök

Av Lisa - 24 december 2011 00:37

Idag på dagen bakade jag och Dexter två olika sorters chokladtryfflar som blev helt okej i smaken. Den ena lite för stark smak och den andra en aningen aningen för svag men det blev ändå godkändt :) Sen satte vi upp en krans på dörren när Daniel kom hem (bättre sent än aldrig eller? ) innan vi åkte iväg mot Sundbyholm för att köpa lax! :D gud den laxen är to die for!

Vi for vidare till Tunda park och shoppade lite fler julklappar och strosade runt där kanske 2 timmar eller något sånt. I år var det faktiskt jättesvårt att hitta på en bra present till Melvin... det kanske betyder att han börjar bli stor? :) iaf så hittade Daniel en super snygg jacka till sig själv och så köpte vi fina kläder till dexter som han ska ha på alla sina julfiranden (förhoppningsvis) och på sin födelsedag, han kommer bli så stilig ^^


När vi åkte från tuna park så ringde jag till Simon för att tala om att vi var påväg för att hämta Melker men han erbjöd sig att ha honom kvar så det tackar vi för :) Skönt att veta att Melker har det bra hos morbor Simon än att ligga och frysa i bilen :(

Vi stannade hos Dexters farmor och farfar för att hjälpa dom med det sista med julmaten inför imorgon men det blev inte så mycket hjälpande. Vi fastande vid bordet med en påse julskum ^^ men trevligt var det iaf :)


Nu har jag slagit in julklappar med Melkers hjälp och så har vi gjort små "askar" av presentpapper som vi ska ha till några speciella julklappar och så har jag gjort ett gäng knäck nu mitt i natten ^^ Det är alltid mysigast att baka då. Jag kommer ihåg första julen som Daniel och jag var tillsammans. Då låg vi och pratade hela kvällen och när klockan var typ 2 på natten så blev han sugen på ischoklad. Så vi stod där mitt i natten och gjorde knäck och ischoklad ^^


Jag tänkte iaf hinna med att göra en vända till ed knäck innan jag går och lägger mig. Diska får jag göra imorgon annars kommer jag väcka Daniel tyvärr =/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards