Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Lisa - 1 januari 2012 23:09

Det nya året kunde inte ha börjat sämre för min del... Jag vaknade på fel sida och var riktigt arg när jag vaknade.

Jag verkligen hatar att vakna på fel sida...

Efter ett tag gick jag iaf upp och skulle äta frukost men ingenting dög just då =/ Jag tog iaf en smörgås med lite leverpastej och så satte jag mig och spelade lite sims. En halvtimme senare var jag på lite bättre humör och gick ut med Melker. Men det var ingen höjdare att gå ut med honom. Var man än gick så låg det rester efter smällare och fyrverkerier. Jag tycker det är lite läskigt för jag är rädd för att någon av dom inte har smällt och så smäller dom precis när vi går förbi :(

Men vi klarade oss utan en skråma :) och gick vidare till fotbollsplanen så Melker skulle få springa av sig lite.

Naturligtvis är det någon som får för sig att det är en bra idé att börja smälla just då och för en sekund blir jag rädd för att Melker ska bli rädd och springa iväg men han är lugn som en filbunke, tittar lite åt det hållet som smällen kom ifrån och traskar vidare sen. Älskade lilla hund <3


På eftermiddagen röjde vi upp rejält här hemma, det finns nästan inga kartonger kvar nu!

Det är så otroligt skönt att det äntligen börjar bli ordning på allting :)

Det måste ju vara fint tills dess att Dexter fyller <3

Jag ska se om jag hinner ta lite bilder imorgon så ni får se hur det ser ut nu


På kvällen kom Nina, Marcus och Spik förbi och hämtade en kasse med kläder, en amningskudde och ett spjälsängsskydd till deras lilla knodd dom väntar. Dexter vaknade när Melker skällde så han och Spike sprang runt i köket och lekte tillsammans :) Spike kommer bli en riktigt bra storebror!

Av Lisa - 1 januari 2012 22:59

Nyårsafton var helt fantastiskt rolig! Jag, Daniel, Dexter och Melker spenderade ju den ute på hundklubben med världens bästa Jennie och hennes familj! Vi var säkert 10-12 hundmänniskor där och 8 hundar har jag för mig :)

Det gick riktigt bra med Melker och han var tyst för det mesta även om han svarade tillbaka varje gång schäfern Boss hade något att säga om musikvalet ;)

Jennie och hennes mamma hade dukat fint i det största rummet och gjort iordning tacos som vi alla fick njuta av och det bästa var nog Jennies specialare, både Daniel och jag älskade dom :)

Dexter höll igång ända till 21 och han tyckte att det var underbart med så många nya männsikor och hundar att prata med :D Han har inte kommit in i blygstadiet iaf det är en sak som är säker :P

Vi hade med oss en flaska äppelmust till Dexter som han verklig verkligen älskade så jag ska försöka få tag på en till flaska tills det är dags för hans kalas så ska han få dricka det då :)


Iaf så var det jätte trevligt där och vi varvade charader (Mitt lag vann ^^) med marängsvisch, musikquis (Daniel kom 3:a och fick pris ^^), och sedan en massa chips och dipp. Det var även flera som dansade och hade sig :)


Tack alla som gjorde den kvällen till en underbar kväll, kanske till och med det roligaste nyårsfirandet jag varit!

Ovido - Quiz & Flashcards