Alla inlägg den 22 september 2012

Av Lisa - 22 september 2012 22:51

Jag fick sova länge imorse. Omkring halv 8 vaknade Dexter så då gick jag in och lade mig i hans säng, där låg vi och mornade oss en liten stund innan vi gick upp och han fick en ny blöja och lite frukost. Det är ganska tråkigt dom lördagar när Daniel jobbar men samtidigt är det skönt att han slutar mycket tidigare så vi har ändå nästan hela dagen tillsammans :)


Vi slöade mest hela förmiddagen fram till lunchen. Dexter åt bara hamburgeköttet och kastade ut allt annat på golvet till Melker som otåligt låg och darrade på sin plats och var sååå sugen på allt det goda lillebror bjöd på :P
Sedan kom pappa hem, Dexter fick lägga sig och sova middag och då passade Daniel och jag också på att vila en stund.

Efter ett tag ringer mamma och frågar hur det blir med tårtan imorgon (som jag trodde vi skulle ha på måndag) "Den fixar jag" sade jag och sedan fick jag skynda iväg till affären och tillbaka för att börja baka på en gång.
Jag började med anslagen och sedan den vita chokladganachen. Där efter duschade jag och klädde på mig och sedan var det dags för lime vaniljkrämen.

precis när jag var klar så gick jag över till Nina och så åkte vi till Sara för en tjejkväll med Lilla Dante och så Fia :)
Vi åt tacos, pratade och hade det bara trevligt. Jag fick mysa en massa med Dante som bara är 6 veckor och alldeles underbart söt <3
När Dante fortfarande inte hade somnat när klockan började närma sig 22 och Spike hade spytt 3 gånger så kände vi att det var dags att röra på oss. Väl hemma så började jag fixa i ordning Melvins tårta. Jäklar... Anslaget hade sjunkigt ihop jätte mycket så det blev bara två delar plus att det var helt bränt på ena halvan (jäkla ugn!...) Så nu har jag anslag nummer två i ugnen och halva tårtan klar i kylskåpet.
Ska titta på en film medans jag väntar.

Sen såg jag nyss på facebook att jag missade Melvins kalas... bra storasyster man är då =/

Ovido - Quiz & Flashcards