Alla inlägg den 26 september 2012

Av Lisa - 26 september 2012 23:53

Jag har förresten bestämt mig för att jag ska lära mig att virka såna där söta små amigurumi figurer så jag köpte mig ett barnkitt från Ica maxi och det är fan i mig inte lätt fast det står 6+ på förpackningen!
Hittills har jag börjat om 3 gånger på min flugsvamp och fler lär det bli innan den är klar! :l

Av Lisa - 26 september 2012 23:26

Idag blev det kaos på morgonen igen, så mycket kaos att Dexter fick vara hemma ist. Jag var på ganska dåligt humör och kände mig som jordens sämsta mamma när Daniel ringde och frågade om jag ville följa med till tandläkaren med honom så vi kunde äta lunch tillsammans och det ville jag så klart.

Dexter och jag lekte i väntrummet medans pappa var inne och tittade till tänderna. Dexter gjorde sig till och var extra söt/rolig eftersom att han hade publik (två sura gubbar) och i sin iver så lyckades han ramla baklänges av stolen han satt på och slog i bakhuvudet :(
Då fick han krypa upp i famnen för lite tröst innan han fortsatte apa sig för dom oberörda surgubbarna.

Vi delade på en halv god pizza innan pappa släppte av oss vid underbara hem där jag köpte en fin "skylt" eller det är egentligen ett ord man sätter på väggen. Älskling står det iaf i vitt och den ska upp i Dexters rum :) Sedan gick vi till djuraffären och betalade för oss och så in en sväng på Öb där Dexter hittade en xylophon som han har spelat på resten av dagen :)

Av Lisa - 26 september 2012 10:08

Igår när jag skulle hämta Dexter från dagis så var hans dagiskompis mamma också där för att hämta sitt barn. Med sig hade hon även en liten bebis på kanske 4 månader som Dexter tyckte var så spännande så.
Han gjorde stora ögon när han såg henne ligga på golvet, för det är ju lite konstigt tycker han. Sedan gick han fram men på behörigt avstånd och tittade på henne. Sen sprang han runt henne och gömde sig bakom jackorna bakom henne och så höll han på medans jag försköte klä på honom :P

När vi gick ut och skulle ta på oss skorna så fick lilla bebisen ligga på golvet igen och den här gången sträckte sig Dexter fram och klappade henne jätte försiktigt på huvudet flera gånger och sa "titta, titta, titta"
När vi gick hem så försökte han flera gånger klättra upp i deras vagn för att få en sista titt på bebisen :P

Ovido - Quiz & Flashcards