Alla inlägg den 28 september 2012

Av Lisa - 28 september 2012 22:05

Efter att jag gjort klart den röda lilla kaninen så fick jag mersmak och började på en liten amigurumi cupcake. Den tog ungefär en timme att göra mot förra som tog två ungefär. Och stygnen blev mycket bättre den här gången så det var kul att se att man utvecklas lite :)


 

På kvällen firade vi Daniel också som fyller 24 år idag :) Det var fullt med folk här och vi åt tårta och kakor tillsammans :)

Av Lisa - 28 september 2012 13:05

Äntligen har jag lyckats knåpa ihop min första amigurumi figur! Fast det blev ingen svamp utan en liten röd kanin till Dexter :) Den blev inte fin eller säkrsilt bra gjord men jag blev klar och Dexter blev jätte glad för den iaf ^^

 

Av Lisa - 28 september 2012 09:29

Dexter fick äta sin yoghurt själv i morse vilket resulterade i att han såg ut som ett litet yoghurtmonster i ansiktet (han hade väldigt roligt åt det själv och gjorde grimarser i spegeln) så ett bad var på sin plats :p

När jag tar ner badbaljan så ser jag att den behöver spolas av så jag ber Dexter sätta sig på pottan så länge.
Han sitter inte många sekunder innan han är framme och vill kliva i badet.
Jag fyller upp vattnet åt honom och hjälper honom i innan jag vänder mig om för att ställa tillbaka pottan. Men vad får jag se då?
Pottan är inte tom! På den korta lilla stunden så kissade han och när han var klar kom han och ville bada :D
Gud så stolt man kan bli för lite kiss :p
Jag ringde till Daniel och berättade och han blev också så där löjligt stolt som jag blev :p

Ovido - Quiz & Flashcards