Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Förra lördagen

Av Lisa - 23 november 2012 20:10

Ledsen för att jag har varit så himla dålig på att uppdatera här men jag har som sagt bara min mobiltelefon att förlita mig på just nu och det funkar inte alltid att ladda upp bilder som jag vill och så orkar jag inte skriva så långt på den heller så då blir det jobbigt när jag har mycket att säga.

Men jag tänkte iaf fortsätta att beträtta om förra lördagen.

jag orkar inte ta det så långdraget och detaljerat så det blir som det blir.


På lördagmorgonen bjöd pappa och Ulla på lyxfrukost innan vi åkte och fixade till oss hemma.

Vi hämtade Dexter igen, lämnade honom hos mamma, käkade en kycklingrulle på stan och tog sedan tåget till Västerås.

Det var första gången som vi åkte tåg tillsammans och första gången som jag var i västerås.

Vi gick runt och tittade i affärer, jag handlade lite på lagerhaus och sedan tittade i lite fler affärer.

Det var sån där mysig stämning hela tiden och allting kändes bara perfekt :)

Efter någon timme gick vi till ett café och tog en fika. Jag tog det säkra före det osäkra och valde kladdkaka, Daniel tog en chokladboll och så tyckte han att vi skulle dela på en till grej så då föll valet på en budapest bakelse (enbart för att dom bakade sånt på "hela sverige bakar :P")

Det var super gott, jätte mysigt och jag sa till Daniel att det är såna här stunder som gör att man nästan känner sig nykär igen :)


Efter fikat gick vi och tittade i några butiker till innan vi insåg att det var dags att börja röra sig tillbaka mot tåget.

Daniel ville gå genom stadsparken men det ville inte jag eftersom att den var så nedrans mörk. Men han insisterade så vi gick den vägen iaf. När vi gått ungefär halvägs så stannar vi framför en liten damm och tittar på änderna som är där. Det var himla mysigt men jag tröttnar ganska snart och säger att jag vill gå till stationen (det var svinkallt ute) När Daniel för 3:e gången säger att han vill stanna en stund till börjar jag känna att det finns en anledning till att han vill stå kvar ute i kylan. Trotts kylan så var det en väldigt fin stämning. Himlen var helt klar och man kunde se var enda stjärna, änderna simmade i par (som om dom var en del i det hela :P)och Daniel stod och höll om mig hela tiden <3 Efter en stund vänder han mig mot sig och säger en massa fina ord som jag vill hålla mellan oss. Han håller i mina händer och lyckas på något sätt stoppa in ringen där utan att jag märker det samtidigt som han frågar om jag vill gifta mig med honom <3 Jag säger självklart jag men jag var ganska chockad så det blev inget sånt där glädje tjut och ett skutt upp i famnen :P

Vi stod kvar ett tag till innan vi gick till stationen och väntade på tåget som skulle ta oss hem :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 24 juni 2015 13:34

Sonen har varit hemma och med feber och en gräslig hosta de senaste dagarna men han är nu äntligen feberfri som tur är för nu klättrar han bokstavligen på väggarna :P   Själv har jag också varit förkyld i flera dagar och är fortfarande lite förky...

Av Lisa - 29 oktober 2014 20:48


Jaha då körde vi ett litet uppehåll med bloggandet som vanligt. Men nu är det inte på grund av att det inte finns något intressant att skriva om utan för att det tar tid att få ihop livet som mamma, student och valpägare. Men nu har vi börjat få in r...

Av Lisa - 21 oktober 2014 22:26

Allting går jätte bra med Molle. Han är riktigt duktig på att göra ifrån sig ut, ju kallare och ruskigare väder det är desto snabbare är han av någon anledning :P Igår var Molles första dag att åka väska och följa med och lämna Dexter på dagis. Ja...

Av Lisa - 18 oktober 2014 21:05


Idag har Molle varit riktigt busig. Dexter och han lekte en liten stund och Molle råkade få tag på Dexters öra! Aj, aj, aj... Dexter fick så klart ont och blev ledsen och lite rädd men efter lite pussar och kramar så fick Molle komma upp och be om ur...

Av Lisa - 18 oktober 2014 10:56

Molles första natt här hemma gick över förväntan. Han sov hela natten i sin korg men var lite orolig till en början som sig bör. Vi var bara ute en gång i natt för att kissa men då kom det ingenting. På morgonen sen vaknade vi vid halv 8. Eller ja, D...

Ovido - Quiz & Flashcards