Alla inlägg under november 2012

Av Lisa - 2 november 2012 12:58

Dexter och jag var på väg till affären när vi såg att det stod en polispiké utanför Ninas port. Vi gick förbi den så Dexter fick titta lite på den och jag slängde iväg ett sms till Nina och frågade om dom hade problem med grannen igen.
När vi var på väg hem igen så fick jag ett sms av Nina där hon skrev att grannen var död.
Det kändes så himla overkligt och onödigt.
Jag lät iaf Dexter få springa runt och leka en stund innan vi gick in till oss.

Av Lisa - 2 november 2012 07:28

Dexter ville inte alls sova igår och var vaken enda till kl var 22 då vi hade tittat klart på hela Sverige bakar och på uppfinnarna där Daniels kompis Wande var med, han med sin geniala idé med 3 korv :)

Iaf så gick hela familjen och lade sig tillsammans efter det. Dexter pendlade mellan att ligga bredvid mamma och pappa men till slut så lade han sig till rätta hos mig med sitt huvud under min haka och fötterna på pappas så han också skulle få lite av Dexter :)
Fördelen med att Dexter somnar så sent är att han brukar vakna vid typ 9 då. Fast inte idag så klart, idag vaknade han 6.40 :/

Av Lisa - 1 november 2012 12:35

Det är gott med kyckling tycker Vidar ^^

Jag håller på och kokar en kycklinggryta med curry så han fick smaka av det jag inte behövde längre :)
Medan den har stått på spisen och puttrat så har jag diskat, bäddat sängarna, plockat i alla rum och dammsugit hela lägenheten :)
Nu är den redo för att möta vår lilla virvel vind när han kommer hem :)

Av Lisa - 1 november 2012 10:01

När jag hade lämnat Dexter på dagis så gick jag raka vägen till affären och roffade åt mig en massa kött.
För drygt 400kr fick jag med mig en färsk kyckling, 2 paket med grytbitar, en skinkstek, 3 fläskfileér, en grädde, en gurka och en liten liten vitkål. Ett helt okej pris tycker jag :)

Det var inte lika kul att bara hem påsarna hela vägen hem. Jag var till och med lite svettig när jag kom hem och jag kunde inte låta bli att väga påsarna.
Den första vägde 4,4kg och den andra 4,8kg så jag har alltså gått runt med lite mer än 9 kg! Jag antar att det blev lite träning iaf på min vilodag :p

Av Lisa - 1 november 2012 08:17

I morse när jag vaknade var jag verkligen super trött! Jag vaknade klockan 7 av mobilen men det gjorde inte Dexter för en gång skull.
Han låg kvar så sött medan jag gick upp. Efter 10 minuter hördes iaf ett frågande "mamma?" Och sedan kom han upp på darrande ben :p
Han fick en rejäl portion gröt och nu står han i fönstret och tycker det är skit häftigt <3

Ovido - Quiz & Flashcards