Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Lisa - 30 januari 2013 12:03

Igår var ingen rolig dag här hemma.

På morgonen tog jag med mig lilla Vidar till veterinären för sin sista vila.

När jag kom dit fick jag först skriva på lite papper och intyga att han verkligen var min.

Sedan fick vi komma in till rummet så då fick Vidar komma upp ur transportburen en liten stund innan veterinären kom in. Hon frågade hur jag ville göra, om jag ville vara med eller hur jag ville göra.

Jag valde att gå ut medan han fick sprutan och sen komma in igen.

Så jag gick ut och efter 1 minut fick jag komma in igen. Då låg han på sidan i sin transportbur och såg ut som att han sov så sött.

Veterinären berättade att allting gick jätte lugnt och bra, han hade inte gjort något motstånd eller gett ifrån sig något ljud alls när han fick sprutan och sedan hade han somnat in i assistentens hand omedelbart efter.


Det kändes riktigt jobbigt att se honom så där, ett tomt skal liksom fast samtidigt känndes det skönt att veta att han nu har det bra och kan se igen. Jag frågade om hon kunde gör en snabb undersökning av honom så det gjorde hon.

Hon tyckte att allting såg fint ut förutom att han hade något långa tänder.

Vi pratade en stund och hon tyckte att han var så himla fin och verkade väldigt snäll.

Hur som hellst kändes det välädigt jobbigt men jag hoppas att han känner att han har haft det bra hos oss.

Det var väldigt konstigt att gå och lägga sig igår kväll iaf, ingen som gnagde på skjutlisten i terrariet, ingen som sprang i hjulet eller drack vatten. Det var bara helt tyst. Tomt och tyst :(

Skapa flashcards