Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Lisa - 19 februari 2013 22:33

Idag har jag hunnit med många trevliga saker :)

Först så vaknade inte Dexter förrens vid tio över åtta så jag han både äta frukost och duscha innan jag fick liv i honom :) Sedan lämnade jag honom på dagis, tog bussen till stan och träffade gruppen på Tuna. När vi var klara där gick jag direkt vidare mötte upp Sara, Nina och lilla söta Dante så vi kunde åka till Tuna park och käka lunch tillsammans :)
Himla trevligt initiativ av Sara tycker jag :)


Senhar jag hämtat Dexter, varit med Sara en stund till och sen kom Simon för att hämta Dexter och mig på "order" av mamma som var sällskaps sjuk :P Så vi åkte dit, åt lite mat och Dexter fick testa på en massa av Melvins roliga saker. Vi gjorde bland annat en pärlplatta ihop (även om jag nog gjorde 80%), vi lekte med magneter och tittade på fiskarna.


Sedan kom Daniel och hämtade oss, vi handlade på Willys och efter det var det sängen för en liten herre.

Men se han ville inte alls sova. Först läste jag saga för honom och låg sedan bredvid honom i säkert 30 minuter innan jag trodde att han somnat. Jag smet tyst ut och allt var lugnt i ungefär 10 minuter. Sedan kom en liten trött kis ut och undrade varför jag inte kom tillbaka :P så det var bara att börja om från början :P

Efter ett tag gav jag upp hoppet och skickade in honom till Daniel som också skulle lägga sig. Där låg han nog till kl var närmare åtta eller så men sedan började han krångla och inte vilja somna.


Vi gjorde som så att han helt enkelt fick vara uppe med mig tills jag skulle gå och lägga mig.

Till en början hade han mig som klätterställning och försökte ställa sig på mina axlar (det är inte tillräckligt att sitta där) och sedan sprang han fram och tillbaka i soffan ett tag men efter en 40 minuter hamnade han i mitt knä iaf.
Resultatet kommer här <3

   

Ovido - Quiz & Flashcards