Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Lisa - 7 mars 2013 18:59

Dexter verkar må mycket bättre i magen nu. Han har bara bajsat en gång och jag tänkte inte gå in på detaljer men det var lite bättre iaf :)

Annars har vi varit inne på hans rum och lekt med duplot. Vi byggde inhägnader till djuren (jag) och så rymde dom och förstörde allt som kom i deras väg :P(Dexters påhitt).
När vi var klara så plockade vi undan och jag började även rensa ut leksaker som han är för stor för och fick ihop iaf en påse :)

När Daniel kom hem så dammsög han och Dexter tillsammans <3 ända ut i trapphuset var dom.

Av Lisa - 7 mars 2013 12:40

Daniel har haft ont i sitt ena knä ett tag och dom sista två dagarna så har det svullnat upp rätt rejält så idag var han till vårdcentralen för att kolla upp vad det kunde vara för fel.

På vc trodde dom att knät var vätskefyllt men dom ville ändå skicka honom på röntgen för säkerhetskull.

Tur var väl det för det visade sig att han hade en liten spricka i knäskålen! Hade sprickan varit lite större så hade dom behövt gipsa :O Men nu räcker det med att han tar det lugnt och inte anstränger knät.


Av Lisa - 7 mars 2013 11:07

Dexter måt mycket bättre nu. Sedan han kräktes igår har han varken bajsat eller kräkts något mer. Förhoppningsvis är det över nu *peppar peppar*
Hela morgonen han han fått druckit små mängder blåbärssopp, "vätskeersättning" och provivaa persika. Sedan fick han en liten chokladbit också. Till lunch nu får han blåbärssoppa utspädd med vätskeersättningen och en brödskiva med smör så får vi se vad magen tycker om det. Men som det känns nu så kommer det inte att vara några problem :)


Förövrigt har jag gjort vattenbyte i det ena akvariet och hällt i växtgödning. Jag skulle verkligen vilja byta belysning till båda två och köpa bättre gödning så växterna faktiskt trivs och inte ser ut som hej kom och hjälp mig med rangliga stjälkar och fula blad.

Av Lisa - 7 mars 2013 00:04

Dexter kom in och lade sig bredvid mig för en stund sedan. Jag märkte då att han behövde byta blöja så vi gick upp för att göra det. När vi var klara så tänkte jag att jag skulle försöka få honom att sova i sin egen säng eftersom att han ändå var så trött. Allting gick jätte bra enda fram tills jag gav honom nappen. Av någon anledning så fick han kväljningar och började hosta och sedan kväljningar igen. Det tog inte många sekunder innan han spydde på riktigt och dom tur är har jag rätt bra reflexer så jag hann få honom över kanten innan något kom upp, det kom bara lite lite på ena kudden.

Han tyckte att det var jätte hemskt att kräkas och pekade på tungan och sa "blä" efteråt <3
Någonting säger mig att han inte hade spytt om inte nappen hade hamnat fel men vi tar det säkra före det osäkra och låter honom sova hos mig för han vände sig nämligen inte om när han kräktes så jag är rädd för att han ska kvävas om han ligger själv :(

Daniel ligger ute på soffan i hopp om att han ska slippa bli sjuk den här gången <3

Ovido - Quiz & Flashcards