Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 26 mars 2013 12:23

Idag har jag varit på TUNA och till försäkringskassan. Jag kände mig ganska duktig faktiskt så jag gick till panduro hobby och köpte lite påskpyssel och till In&Finn där jag köpte en fin tulpanvas för bara 29kr(!), och ett gult nagellack :)

Jag var verkligen vrålhungrig när jag kom hem så det fick bli snabbmackaroner och fördig köttfärsås. Det roliga med det är att innan jag blev gravid så tyckte jag att den färdigköpta köttfärsåsen smakade superäckligt, men ända sedan jag var gravid med Dexter så kan jag inte få nog av den :P det är en stor besvikelse varje gång maten tar slut XD

Nu har jag pysslat lite och sitter och håller tummarna för att Peabsnubbarna inte vill komma in hit också. Dom har redan varit hos två eller tre stycken här i våran port.

Av Lisa - 26 mars 2013 06:40

Igår när Dexter skulle lägga sig så kunde vi inte hitta någon napp alls hur mycket vi än letade. Då bestämde jag att vi får helt enkelt lägga oss utan napp och det gick jättebra :)
Han frågade efter den två gånger innan han somnade efter typ 5-10minuter.
Fast nu på morgonen vaknade han och var jätteledsen när han frågade efter nappen så då tog jag fram den Daniel hittade igår och dom kröp han in under täcket och somnade om <3

Av Lisa - 25 mars 2013 21:03

Dexter fick en för tidig påsk present av mormor och Petter. Behöver jag säga att den är populär?

Av Lisa - 25 mars 2013 19:14

Nu sitter vi och väntar på Dexter som äter sin andra korv med bröd på ica maxi. Vi har nästan aldrig halv prossecerad mat hemma längre så när han får en korv här så är det rena himla riket :)

Av Lisa - 25 mars 2013 09:35

Här sitter jag och väntar på att blomsterlandet ska öppna.
Det är ju lagom kul men man får skylla sig själv när man inte tittar på klockan innan man går.

Solen värmer iaf skönt idag<3

Av Lisa - 25 mars 2013 07:22

Dexter kom insmygandes ganska sent för att vara han, Tror han kom mellan 4 och 5 någon gång.
För en gångs skull så vaknade jag i alla fall av hans tassande små steg innan han kröp in under mitt täcke och satte sina iskalla små tassar på mig. Mycket behagligare än att bara vkna av isbitarna kan jag lova :P


Jag vaknade igen av honom när klockan nästan var 6 av att han försökte sätta på min mina hörlurar XD Haha jag antar att han tyckte att jag skulle få vakna av ljuv musik kanske? :)


Nu har vi ätit frukost tillsammans och jag funderar på om jag kan smita iväg och duscha lite snabbt så man ser lite anständig ut när man ska lämna honom på dagis.


Av Lisa - 24 mars 2013 19:23

Nu luktar det riktigt gott här hemma ^^ Jag har ett långkok på spisen som har stått sedan klockan 14 ungefär :)

Jag smakade lite på köttet för ett tag sedan och det var riktigt gott och nu står såsen och gottar ihop sig :)

Än så länge verkar det lovande :D

Börjar bli riktigt hungrig nu så ska nog sätta på potatisen och lägga i köttet i såsen så det får koka ihop lite.


Det gick riktigt bra att lägga Dexter idag för en gångs skull :)

Jag satt på golvet bredvid hans säng och läste en saga för honom och när den var klar släckte jag lampan och satt där i mörkret bredvid honom. Efter typ 30sekunder hördes "datten" Så jag gick upp och hämtade lite vatten till honom som han fick dricka upp och sedan gick jag ut och stängde dörren försiktigt.

Det var så tyst så jag nästan trodde att han somnade på en gång, men efter ca 10-15 minuter kom han ut och skulle lägga sig inne i våran säng.

Jag hämtade honom, kramade om honom lite och lade tillbaka honom i hans egen säng och gick ut igen.

Nu är det 30 minuter sedan så jag vågar påstå att han nog sover nu ^^


Han har varit riktigt gosig och pussig idag <3

Av Lisa - 24 mars 2013 14:24

Daniel och jag passade på att leka med bilbanan medan Dexter låg och sov middag. När Dexter sen vaknade så fortsatte far och son att köra bilarna fort fort :)

Nu är Daniel iväg för att låna en bil till ikväll och Dexter och jag har planterat mini paprika tillsammans :)

Ovido - Quiz & Flashcards