Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 14 mars 2013 06:59

Väckarklockan ringde kl 6 idag! Usch så trött jag var... Dexter vaknade också till av den men vände sig bara om och somnade om. Tänk om jg också hde kunnat fått gjort så, det såg så himla mysigt ut <3

Ist gick jag upp, satte upp håret, klädde på mig kläderna och gjorde iordning frukost som  jag knapt har petat i ens för jag inte kan äta så här tidigt :S Jag som behöver all näring jag kan få idag.


Dexter ska jag snart väcka och klä på kläder så ska han få gå till dagis riktigt tidigt och äta frukost där för första gången :) Sedan kommer Simon och hämtar mig på parkeringen hemma och kör mig till vårdcentralen snäll som han är :)

När jag är klar där borta så kommer Sara och hämtar mig och så ska vi gå en promenad med Felix och hennes svärfars hund :)

Av Lisa - 13 mars 2013 19:09

Simon kom hit i morse och överaskade Dexter som blev jätte glad :) Vi fick skjuts till dagis och sedan åkte Simon och jag hem igen ett tag innan han skulle iväg.

Efter någon timme eller två så ringde han och frågade om han fick komma över igen och det fick han så klart :)

Lunch köpte han med sig också och bjöd på :)

 


När klockan började närma sig två gick vi och hämtade Dexter och så tog vi oss en promenad tillsammans :) Det tyckte jag var mysigt :) Dexter tyckte mest att det var onödigt för han vaknade på fel sida på dagis :P Men som tur var hade jag med lite mellis till honom så han var ganska nöjd förutom dom sista 500metrarna :P

När vi kom in hjälpte Simon mig lite med att fixa musik till mobilen och det har Dexter och jag testat på nu på kvällen!

Efter maten och en snabbdusch så dansade vi hej vilt här hemma innan det var dags för honom att krypa till kojs :)

     

Av Lisa - 12 mars 2013 22:08

Nu har jag "shoppat" loss på tradera :)

Hittills har det blivit 24st fiberkrukor att så i, slingerkrasse, mini paprika, lila basilika och svart/lila sockerärtor ^^

Tur att mamma och jag ska dela på allting för det kommer knappast att få plats på ballkongen annars :P

Allt det där för ynka 57kr eftersom att mamma och jag delar :)

Nu hoppas jag på att jag ska "vinna" salladsmix, broccoli,gräslök och en klematis :D

Av Lisa - 12 mars 2013 20:52

101st balanserade elefanter senare så sover äntligen lilla skrutten <3


Nu ska jag sätta mig och försöka vinna några auktioner på tradera så jag får något att så :)

Av Lisa - 12 mars 2013 15:04

Min dag började med att Dexter försiktigt kom och väckte mig genom att putta lite på mig. Mysungen ville ligga och morna sig en stund under mitt täcke så då passade jag på att znoosa lite ^^
Efter ca 10 min hade Dexter fått nog så då gick vi upp för att få i oss lite frukost :)

Jag slängde i mig min och satte Dexter i hans gamla matstol så jag kunde spänna fast honom medans jag duschade. Jag tycker inte om att lämna honom så länge när jag inte vet var jag har honom hela tiden med tanke på att han utn problem kan ta sig upp på diskbänken och få tag på knivarna :S


Iaf så fick jag något sug att sätta upp en riktig frisyr för en gång skull så jag gjorde en halvdan inbakad fläta i luggen och satte upp en halvlåg "dounat". Dexters dagisfröknar tyckte det var jätte fint och skojade och sa att Dexter hade fått en helt ny mamma för det är så långt ifrån hur jag brukar se ut :P


Idag var jag på möte igen på TUNA men den hrä gången var det enskillt och jag fick svara på en massa frågor om hur jag är, vad jag har för positiva och negativa egenskaper och mycket annat för att vi ska hitta den plats som är bäst för mig att arbetsträna på :) Allting känns väldigt ljust och lovande och det var med ett leende jag gick ut för att möta Simon :) Tillsammans gick vi till arbetsförmedlingen så jag kunde lämna in min lapp för aktivitetsstöd.

Simon var snäll och bjöd mig på en cola innen vi gick skillda vägar igen :)


Han var nämligen inte så intresserad av att följa med till nästa ställe jag skulle till :P In&finn, jag förstår inte varför?! :P Det är iaf en av mina favorit affärer på stan och kan nästan inte låta bli att gå in i den när jag väl är nere^^ Jag fick med mig en duschtvål till Dexter, bomullsrondeller till mig och sen tre krukor som jag tänkte odla lite i :)


När jag kommer till dagis för att hämta Dexter igen så säger hans ena förskolelärare till den andra som inte var där i morse "Titta så fin hon är i håret, jag sa ju att Dexter hade fått en ny mamma" XD Haha det kanske är ett tecken på att jag ska fixa håret lite oftare? :P


 


Årets första säkra vårtecken hittade vi utanför porten idag också! :D Hoppas inte frosten tar dom bara =/

 

Av Lisa - 11 mars 2013 22:16

Idag har jag varit himla "husmorig" av mig ^^

Jag har dammsugit, tvättat golven, alla skåpsluckorna, bänkar, bordet i köket och vardagsrummet, sängen you name it! allt har blivit tvättat :P

Dexter hjälpte till med dammsugningen men sedan fick han sova lite middag medan jag höll på med det andra.

När han vaknade igen så hjälpte han mig att vattna och sedan bära tillbaka blommorna till fönstret igen <3


Daniel kom hem tidigare idag fast han egentligen hade tänkt att träna  så då passade vi på att gå en promenad till ÖB och shoppa lite. Jag hittade söta påsktuppar som Dexter blev jätte förtjust i så vi får se om dom får vara ifred under påsken :P Mamma trodde tt jag hade blivit galen och köpt mig riktigta kycklingtuppar ett tag innan jag fick förtydliga mig att dom var i keramik :P Så kan det gå ibland, fast någon gång ska jag köpa mig riktigt påsk-kycklingar ^^

Nu på kvällen har jag rört ihop en citronkaka till Daniels jobbarkompisar som tjatat i flera dagar för Daniel lovat dom en :P Så nu hoppas jag att dom blir nöjda :P



Men det bästa idag är helt klart att sitta och planera med Jennie inför ungdomsgruppen även om det så bara är för 5 minuter. Det ska bli så himla kul att fixa iordning och städa där borta :D

    

Av Lisa - 11 mars 2013 16:11

Fil och müsli är godast i bokhyllan

Av Lisa - 11 mars 2013 11:43

Dexter var övertrött och speedad på socker igår vilket resulterade i att han inte somnade förrän klockan var närmare 22 :/
Fast vi hade det himla roligt innan han till slut somnade. Dexter kom på var pappa är som mest kittligast och smög sig fram försiktigt för att sedan kasta sig mot honom och tok kittla och sen förhoppningsvis hinna slänga sig undan i säkerhet innan pappa han ta honom :P
Fast det var ganska kul att inte hinna undan heller för då gav pappa igen så Dexter kiknade av skratt <3

När vi sysslade med lite lugnare aktiviteter så tyckte Dexter att han skulle bestämma när mamma och pappa skulle pussas :P
Det har han gjort sen han var jätte liten, en han på varje bakhuvud och sedan trycker han oss mot varandra :P

Efter ett tag utvecklade han genom att vrida på mitt huvud och peka där Daniel skulle pussa, på kinden, pannan, andra kinden och näsan. Det sista tyckte han var fruktansvärt roligt den lilla knasungen <3

Ovido - Quiz & Flashcards