Alla inlägg under mars 2013

Av Lisa - 3 mars 2013 19:57

     

Av Lisa - 3 mars 2013 19:38

Jag tycker att det här har varit en alla tiders söndag faktiskt. Lugn och skön och ingen ting speciellt som ska göras utan bara lite städning och tvätt här hemma :) Tidigare idag när Daniel och Dexter sov middag fick jag för mig att jag skulle baka och tog fram alla ingredienserna, utom mjölken! Den använde Daniel upp till lunchens pannkakor =/ Så det blev inget bakat just då. Ist ställde jag mig på crosstrainern i 45 minuter och tittade på tv3 "Aldrig mera fet". Jag gillar att titta på såndana program när jag träna för jag blir så himla taggad och motiverad. Framförallt blir jag himla imponerad över hur duktiga dom är och hur hårt dom kämpar för att nå sina mål <3

När Dexter och Daniel vaknade igen så åt vi lite mellis tillsammans innan Daniel åkte iväg mot Västerås. Idag skulle han få hålla i uppvärmningen/träningen <3
jag var fortfarande sugen på att baka så Dexter fick hoppa i overallen och så gick vi till ica för att handla mjölk :)

När vi gick förbi Dexters dagis så blev han jätteledsen för att vi inte skulle in dit :( Men det är skönt att se hur bra han trivs där iaf.
Nu ligger dexter och sover sedan typ 1,5timme tillbaka och jag har lite muffins står i ugnen :) Våran ugn gräddar så ojämt så jag får lov att grädda 4 i taget =/

Av Lisa - 3 mars 2013 11:10

Idag fortsätter vi i städningens tecken. Daniel har varit nere till tvättstugan med lla våra knläder och jag har tvättat våra lakan här uppe. Dexter har  lekt med lera och nu sitter hn och pusslar medan Daniel gör pannkor och jag ska dammsuga :)



Våran städ lista:
*Dammsuga

*tvätta golven
*Bädda rent
*Vika och lägga in tvätten
*Göra rent spisen


och sen får vi se vad mer vi hinner med :)

Av Lisa - 2 mars 2013 19:01

Daniel och jag hade några timmar barnfria på förmiddagen så då passade jag på att dammsuga och städa lite.
När vi hade hämtat Dexter så åkte vi till Mio möbler och tittade lite och jag hittade bland annat ett vardagsrummsbord som jag vill ha :)

Nu på kvällen han jag först gjort en god wok som fick bli matlådor och så stekte jag kött med klyftpotatis till som vi åt till kvällsmat :)

Nu har dexter somnat så nu ska vi titta på filmen vi har hyrt och dricka lite coka cola :)

Av Lisa - 1 mars 2013 13:50

Idag är Dexter mycket piggare så vi har inte varit lika stillasittande idag. Vi har lekt lite på hans rum, matat fiskarna och så har han hjälpt mig att plocka undan lite här hemma fast han var mycket duktigare på att dra fram allt igen så nu ser det nästan värre ut än innan :P


Jag är så otroligt pysselsugen hela tiden just nu! Jag började ju virka en kameleont igår och nu har jag 30 mini cupcakes står i ugnen så får vi se vad det blir av dom. Jag är så sugen på att göra om garderoben i hallen till mitt pysselrum ^^ Men jag vet inte riktigt om det är genomförbart för det är så himla litet och sen kostar det ju så klart pengar =/ Det finns ju inte ens el indragen där och det är ju ett måste om jag ska kunna se något där.

Jag längtar tills jag får mina pengar för då ska jag nog köpa mig lite fina tyger och sy någon t-shirt eller mössa till Dexter <3 Fast ja jag måste ju låna en symaskin för det har jag ju ingen.
Men sånt är jag hur sugen som helst på att hålla på med. Virka, sy och fixa med orkidéen jag har i fönstret och förbereda för växterna på balkongen.

Skapa flashcards