Alla inlägg den 16 april 2013

Av Lisa - 16 april 2013 15:23

Jahapp var ska man börja? Det här är en sån här dag som jag egentligen bara vill dra ett stort sträck över och dra täcket över huvudet. Jag skulle absolut inte skriva något om det för det här är liksom sånt som jag har valt att inte skriva om då det är alldeles för privat tycker jag. Men nu är det dags, för min egen skull för jag vill komma ihåg mina kommande framsteg och det betyder att jag inte får glömma bort det här och skrivet jag inget så glöms det bort för min hjärna suddar automatiskt bort allting som är jobbigt.


Det blev inget Jysk idag.
Jag var nervös som man ju ska vara när man börjar på något nytt men inte så farligt att jag inte ville gå dit. Jag lämnade Dexter på dagis och började gå mot Jysk. Så långt var allting okej. Men ju närmre jag kom så började jag känna att oron smög sig på och ju längre jag gick så växte oron sig starkare och starkare tills den växlade till ren och skär ångest. Jag kom till blomsterlandet ungefär innan jag var tvungen att sätta mig ner. Det var liksom omöjligt att gå vidare.

Så där satt jag i säkert 15-20 minuter, jag pratade med Daniel som försökte peppa mig i rätt riktining och när vi lade på så var jag inställd på att försöka gå dit iaf.

Jag reste mig, tog ett par steg och stannade. Det gick bara inte... jag vände och gick hem. Det enda jag kunde tänka på var hur mycket jag svek alla, dom på Jysk, min handledare på TUNA, Daniel och Dexter och alla andra som tror på mig. Jag kände mig som ett skämt.


Jag köpte med mig godis och en dricka från ica innan jag gick sista biten hem. Sen låg jag i flera timmar i soffan och bara åt och tänkte elaka tankar om mig själv.

Efter att ha fått några väl valda ord från Daniel, peppad från mamma, ett löfte från hanledaren om lite extra stöd imorgon och en bekräftelse på att jag fortfarande är välkommen så ska jag ge mig på att gå dit igen. Imorgon ska jag klara det och det ska bli en jävligt bra dag för det har jag bestämt!


När nu allting var utrett så var jag inte så sugen på att tröstäta längre. Jag slängde resten av godiset och tog på mig springskorna ist för att bli av med det dåliga samvetet över att jag ätit godis.

Skapa flashcards