Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Lisa - 3 maj 2013 22:45

Den hör dagen har varit en riktigt bra dag tycker jag :)
När Daniel kom hem så åkte vi och hämtade Simon och sedan Basse innen vi åkte ut till ATV racing där Daniel tittade på hjälmar, handskar och skor ett bra tag och kom ut glad och nöjd med ett par handskar :)

Vi åkte vidare till ica maxi där vi mötte mamma och handlade lite. Det var en trevlig kväll ute i sundbyholm med gott käk och trevligt sällskap :)
Nu sitter Daniel och Simon här och tittar på motorcykelställ och tidigare tittade dom på hockey :)

Av Lisa - 3 maj 2013 07:45

Igår kom Simon över, två gånger till och med :) Första gången kom han typ 30 min innan jag skulle hämta Dexter så var han snäll och skjutsade ner mig :) Sen kom han tillbaka när klockan var närmare 15.

Dexter hade precis vaknat när jag kom för att hämta honom för han hade inte riktigt kommit till ro när dom skulle sova och det är ju inte så konstigt med tanke på att han variy hemma ganska länge.

Det gick iaf väldigt smidit att hämta honom och klä på kläderna nu när det inte var en tjock vinteroverall han skulle ha på sig ^^


Vi gick in på ica och skulle köpa lite frukt men så fort vi gick in så fick jag syn på en orkideé som jag inte kunde slita mig från, så den fick följa med hem .

När vi hade varit hemma ett tag så kom Simon hit igen som sagt och tillsammans väntade vi på Daniel.

Sen spenderade Simon och Daniel några timmar på att titta på motorcyklar för Daniel ska köpa en snart :) Sen blir det körkortsteori för hela slanten för honom.
 Även Sandra kom förbi och fick titta på lite motorcyklar.


Sedn hände det inte så mycket. Jag gjorde mat och vilade, Daniel tittade motorcyklar och Dexter sprang runt som en galning och lekte och tjöt. För Dexters del var det dags för ett litet bad och oj så han njuter varje gång :) Han plaskar så mycket så man får fylla på vatten flera gånger om han ska få som han vill för han vill ha mycket vatten i :P

När det är dags att gå upp så står han i soffan och Daniel ska smörja in honom. Fast det har han ingen lust med så han springer och gömmer sig bakom min rygg och helt plötsligt så faller han bara rakt bakåt över kanten och landar på träningscykeln :( Oj så han grät :(
 Det gick inte över förrens både mamma och pappa tröstat honom. Sen fick han vara vaken en liten stund till och titta på lilla spöket laban för att lugna ner sig och för att se att han inte fått en hjärnskakning eller något sånt.

Som tur var verkade det inte så och han fick gå och lägga sig som vanligt.


Nu i morse så vaknade jag kl 7!. Mobilen hade dött under natten. När jag satte mig upp och tittade mig omkring i sängen så märkte jag att jag var ensam. Det har nog inte hänt på hur många månader som helst.

Min första tanke var att det var mer allvarligt igår än vi trott och att Dexter låg död i sängen, att det var därför han inte kom in till oss :(

Som tur var hade jag fel. Han låg och sov så sött i sin säng så jag lät honom ligga en stund till medan jag gick på toa.

Nu har vi setat och tittat på barnprogram på morgonen och jag har försökt att peta i
Dexter lite frukost. Det har inte varit det lättaste, han har ätit 3 små tuggor av sin smörgås och nu ska vi göra oss i ordning för att gå till Dagis så jag får helt enkelt säga till att han inte ätit någon frukost :( Usch det tycker jag inte om, då känner jag mig som en dålig mamma...

Skapa flashcards