Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Lisa - 21 maj 2013 14:37

På Dexter och Felix

Av Lisa - 21 maj 2013 09:38

Idag har Dexter och jag finbesök av Sara och Jimmies hund Felix :)

Han kom hit 7:30 och Dexter vaknade faktiskt av ringklockan när dom kom.
Själv var jag uppe redan kl 6 för jag kom inte ihåg vilken tid Felix skulle komma.


När Han kom hit var han ett litet yrväder som sprang runt och nosade in minsta lilla vrå här hemma och Dexter tjöt så fort Felix kom i närheten av honom. Han satt mest i min famn och skrattade åt vad Felix nu höll på med, på behörigt avstånd så slapp han ju Felix välmenande pussar :P


Jag bestämde mig för att ta ut båda två och förena nytta med nöje på en liten springtur då jag tänkte att Felix kanske behövde gå ut och jag behövde springa.Trotts att Felix inte är van att springa bredvid en vagn så gick det väldigt bra :) Jag hade preppat med klicker och hundgodis i sufletten på springvagnen så allting var i ordning om vi skulle möta någon hund.
Till en början så gick vi i 5 minuter så Felix kunde få rasta sig lite men sen började vi jogga och då blev det fart på Felix kan jag lova! Han tog i för kung och fosterland och tänkte springa så fort vad han kunde och jag sprang där bakom sakta, sakta som en bromskloss i ett antal meter innan han insåg att "jaha du vill springa i den takten" och sen så fick vi oss en trevlig runda i lugnt tempo och utan draghund ^^



Nu efter att vi kom in igen så går Dexter runt här hemma och leker som vanligt igen utan att bry sig nämnvärt om Felix. Men nåde han om han försöker sig på att pussa Dexter i ansiktet, då kommer det ett bestämt "Nej!" :P
 

Av Lisa - 21 maj 2013 00:10

Idag har varit en rolig dag :) Dexter och jag promenerade till affären och tillbaka och köpte lite till lunchen. Sen när han låg och vilade middag så satt jag på balkongen och försökte få lite färg :)
Kl 15 hade vi tvättstugan så jag och Dexter konkade ner tvätten till tvättstugan bara för att upptäcka att det redan var upptaget där, Daniel hade tagit fel på dag. Vi bar upp allting igen och gick ut till lekparken ist. Där fick vi sällskap av Nina och Dante, det var evigheter sen så det var verkligen jätte kul :)

På kvällen häntade mamma mig och så hjälpte jag henne att köpa och plantera lite till balkongen så nu har hon tomater och slingerkrasse där och snart får det sällskap av en gurka också som Simon har önskat :)

Ovido - Quiz & Flashcards