Alla inlägg den 24 juni 2013

Av Lisa - 24 juni 2013 23:04

Idag har varit en händelserik dag :)
Kl 9 lämnade jag Dexter på dagis och sen bestämde jag mig för att cykla hem till pappa för att börja slipa på vårat blivande köksbord någon gång!

Jag började slipa bordet för hand
Medan Ulla skurade rent badtunnan och fyllde barnpoolen.

Efter att jag hämtat Dexter så åkte vi tillbaka så Dexter fick bada medan Ulla och jag åt lunch :)

Dexter tyckte att det var jätte kul och han badade i flera timmar med uppehåll för små utflyckter på tomten.

Tillexempelt letade han efter sådana här att mumsa i sig :P som tur är så är han snäll och bjöd mig också på några <3

Efter jobbet kom även Daniel till pappa och han hade med sig slipmaskiner, då gick det snabbt kan jag lova! Vi hann både slipa färdigt, åka och köpa färg och grundmåla bordet en gång innan det var dags att ge sig hemmåt :)

Direkt när vi kom hem svidade vi om till träningskläderna och gick ut för en liten springtur :)
Vi hittade en söt liten fågelunge som hade ramlat ur boet

Efter några bilder på den lille så lyfte Daniel upp mig på sina axlar så jag precis kunde sätta ner ungen i redet igen och han hoppade snabbt ner. Dagens goda gärning ^^

Sen gick vi till årbyskogen, värmde upp och sprang världens bästa löp-pass! Jag sprang 2,5km utan att behöva stanna eller gå en ändaste gång! Rätt stolt över mig själv :) Dexter satt på daniels axlar och sprang precis bakom mig och ropade "hejja mamma, hejja mamma" <3

En bild på fåren får avsluta denna dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards