Alla inlägg under juli 2013

Av Lisa - 16 juli 2013 00:28

Igår träffade jag och Dexter Nirvana . Det var jätte kul att ses igen och vi gick en promenad i årbyskogen och pratade på som bara vi kan :) Tack för det <3


Idag gick Dexter, jag och Daniel ut i lekparken. Med oss hade vi två vattenbalonger som Dexter tyckte var himla roligt. Han bar den ena och tappade den lite då och då så den studdsade iväg lite lustigt. Det gick bra säkert 10 gånger innan balongen tyckte att den fått nog och gav upp.
Dexter blev väldigt blöt och ganska snopen när det hände :P Daniel och jag kunde inte hålla oss för skratt för det såg så roligt ut och snart skrattade vi alla tre :P


När Dexter hade lekt klart och Daniel kastat sönder den andra ballongen så gick vi hem och åt lunch. Jag stod för salladen och Daniel för pannbiffarna.

 

Dexter tyckte att det var onödigt med en massa blad i maten och åt därför enbart avokado och pannbiff :P


På eftermiddagen drog vi iväg till Erikslund och IKEA med Daniels kompisar Henke och Viktor (eller Benke och Gicko som Dexter säger :P) Vi spänderade några trevliga timmar med att lalla runt i butiker, äta mat på ikea och sen ta en vända där också till Viktors stora fasa :P

 


När vi hade lämnat av grabbarna så åkte vi till Willys och handlade lite onödigt, bland annat hittade vi en håv till Dexter som han tyckte så mycket om  att han ville ha med sig den överallt <3

 


Av Lisa - 13 juli 2013 12:46

Så nu har jag snott Daniels mobil igen så nu kommer en massa bilder från veckan som varit :)

Dexter chillar på maxi

Dexter är taggad för lite fiske :P

Metar mört :)

Daniels 3,5kg gädda :)

Daniels "lilla" abbore. Kommer tyvärr inte ihåg om det var 1kg eller 1,5kg den vägde

Min första Gädda! 1,2kg

Vi tittade på Robin Stjernberg i parken zoo

Det var kul i början men höll på lite för länge tyckte Dexter

Vi gick och tittade på djuren efteråt, här är Dexters favoriter

Vi hade tur och fick se sandkatterna den här gången också :)

Favorit nummer 2 för Dexter och egentligen hela familjen :P

Dexter och jag fick klappa en belgisk jätte :)

Marsvinen :)

Getterna var extra roliga och hungriga den dagen, två av dom hoppade in till grisarna och åt upp deras hö innan dom hoppade ut igen :P

Söta små lamm

Alpackorna var fina men lite stora tyckte Dexter

Vi bytlånade barn en dag och drog med Melvin på 10 timmars fiske :)

Min brasa :)

Mysigt ställe

Melvin och jag försökte poppa popcorn. Det gick bra ända tills den tog eld :P

Vi glömde ta med skedar så jag gjorde en egen ^^

Dagens första och sista fisk om vi räknar bort mörtarna

Vi hittade två kräftor också :)

Pappa och Dexter i sundbyholm :)

Dexter njuter! Det var jätte mysigt att kasta sten i vattnet :)

Min egenfångde och filéade regnbåge innan den hamnade på grillen :)

Leos lekland är super skoj tycker både pappa och Dexter :)

Mysfrukost sista dagen i husvagnen

Blåbärssoppa i hela ansiktet <3
Sen badade Dexter hela dagen och lekte med rutchekanan

Dexter tipsar farmor och farfar om att han gärna vill ha en sån här så han kan bada med mamma och pappa, han säger att han kan köpa den själv ;)

Av Lisa - 12 juli 2013 20:30

Nu är det länge sedan jag skrev något igen så först och främst vill jag börja med att säga Glad Sommar på er alla som troget går in och kolla om jag skrivit något :D


Vi är inne på slutet av våran första semestervecka och än så länge har det varit kanon!

Vi har varit till parken zoo, fiskat, fiskat och åter fiskat och nu dom sista 3 nätterna har vi levt husvagnsliv <3 Dexter och jag älskar det och Daniel tycker också att det är mysigt men blir mätt på det fortare än jag och Dexter.

Mer  om vad vi gjort och bilder kommer komma senare när jag har tillgång till Daniels mobil. Jag har lyckats tappa min mobil så den är totalt sönder i displayen och hela baksidan med för den delen, så även fast mobilen mirakulöst överlevde så kan jag inte använda den för då skär jag sönder fingrarna helt och hållet =/ Därför fotar jag ist med Daniels mobil :)


Här kommer bilderna jag fick i födelsedagspresent av Nirvana som jag har glömt att lägga upp :)

                       

Nu ska jag gå ut på balkongen och plantera om Dexters sockerärta och den ena tomaten i mina nya betongkrukor som Daniels jobbarkompisar har gjort till mig ^^
Sen när Daniel kommer hem igen så blir det en filmkväll med räkor och lite vin <3

Skapa flashcards