Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Lisa - 11 augusti 2013 21:34

Ja idag var alltså dagen med stort D, dagen då vi skulle hämta hem Dexters lilla Laban.

Daniel, Dexter, jag och Basse åkte dom många milen till uppfödaren som bodde i Upplands väsby och när vi kom fram så blev vi helt tagna av alla fina kaniner!

Vi hälsades välkomna av Annelie som Labans uppfödare heter och visades in hennes garage där hon huserade dom flesta av sina kaniner. Det var kaninburar längst med alla väggar  och i mitten stod ett trimbord.

Hon öppnade en bur och tog fram den sockersötaste lilla kaninen jag har sätt och ställde ner honom på bordet. Det var våran Laban. Dexter blev helt salig när han fick se sin lilla kanin och sa att han var söt och fin.

Han klappade väldigt försiktigt på Laban och Laban luktade på sin nya lilla husse <3


Hon visade oss Labans pappa "Brasse", visade tänder och gick igenom en hel massa saker.

Hon var så otroligt trevlig och samtalet flöt på lätt som en plätt. I förbi farten berättade jag hur Labans bur såg ut som väntade där hemma på honom, att vi hade en två-facksbur men att vi skulle försöka göra i ordning den så han skulle få båda våningarna till sin förfogan.

Vi fortsatte prata och hon visade oss sina andra ungar hon hade och vi fick bland annat se en liten unge från hennes nyaste kull som inte kan ha varit mer än några dagar gammal <3

Rätt som det är så nämner Daniel lite apropå ingenting att jag alltid har velat ha en Hermelinkanin sedan jag var liten och då säger Annelie att hon faktiskt har en liten hermelinrex kille som söker ett nytt hem. Honom kunde vi få gratis om vi ville ha honom. Hon gick för att hämta honom och när hon kom tillbaka så hade hon den sötaste hermelinen jag sätt med sig, han var min det var bara så! Hon ställde ner honom på trimbordet tillsammans med Laban som snabbt började tvätta honom <3 Jag fick typ en överdos av söthet och kunde inte tänka klart längre^^

Jag skickade över frågan till Daniel, Kunde vi tänka oss att ta med honom hem också?


Vi stod och funderade och diskuterade ett tag men till sist fanns det inget annat att göra än att ta hem honom också <3 Så vi blev alltså med två kaniner ist för en och tillråga på allt så var båda pojkar! Så går det när man slutar använda hjärnan men oj så glad jag är för det <3 Skönt ändå att Daniel fick ha sista ordet.


När vi skulle åka hem så fick hermelinen åka i transportburen och Laban fick åka en "fancy" kartong hem men bekymrade honom inte märkvärt, han låg mest ner och vilade och mumsade på sina höstrån han fick av Basse :P



Dom fick vila några timmar utan att jag störde dom allt för mycket (gud vad det är svårt att låta bli fast man vet att dom ska vara ifred!) men nu när jag skulle säga god natt till pojkarna så är dom så himla goa och kontaktsökande båda två <3

       


Av Lisa - 11 augusti 2013 20:25

Idag har vi varit och hämtat Dexters kanin Laban :) resan bjöd minst sagt på en överaskning ^^

Laban chillar i transportlådan på väg till sitt nya hem :)

Här är min kanin som vi råkade få med oss hem också, han tyckte inte att det var lika kul att åka bil

Ovido - Quiz & Flashcards