Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Lisa - 24 augusti 2013 23:29

Gårdagens kräftskiva var riktigt lyckad!

Vi var i Malmköping hos Saras syssling Rebecka.
Rebecka och hennes kompis My hämtade upp Sara och mig hemma hos Sara. Vi gjorde ett snabbt pit-stop i stallet för att avmaska Lodi (sånt man måste göra när man har djur) och sedan åkte vi hem till Rebecka.

Där möttes vi av tre glada Golden retriverar! 12 åringa Wilma, 7 åriga Nova och så lilla Lycka som är 5 månader ung.

Jag med mitt jobbiga valpsug som vägrar släppa taget om mig var ganska nöjd med att sitta bland vovvarna och även My hade med sig sin lilla Polly, en Chihuahua som hade många likheter med min lilla älskling <3


Vi blev bjudna på en jätte god fördrink och drack den medan vi satt och pratade och lärde känna varandra.

När den var slut så började vi duka fram och pynta bordet. Alla hade ett varsit fat med kräftor, Saras snälla mamma hade bakat en god paj till oss och Rebecka stod för vitlöksbrödet.

Samtalen flöt på bra och avlöste varandra medan vi sörplade, knäckte och kämpade med våra kräftor :)


När kräftorna var slut och solen nästan gått ner så kände vi alla att det var lite kyligt. Ett varm bad passade bra tyckte vi och förflyttade oss upp till deras gigantiska bubbelpool!

3,5 roliga timmar spenderade vi där innan det var dags för Sara och mig att åka hem.

Tack för en super rolig kväll Sara, Rebecka och My!



---------------------------------------------------------------------------------------


Idag vaknade jag av att Dexter kom insmygandes till mig och värmde sina iskalla fötter under mitt täcke!

Men det var rätt mysigt så fort dom fått en mer behaglig temperatur.

Vi låg där en stund och mornade oss innan vi gick upp och Dexter fick lite frukost.

Mamma hörde av sig och frågade om vi inte ville komma på brunch hos dom och eftersom att vi ändå var själva hemma (Daniel jobbade) och inte hade något annat för oss så tog vi cykeln över till dom.


Vi åt ute på balkongen och hade det gott i solen ett tag men sedan blev jag rastlös och tyckte vi skulle gå till Stenby gård ett tag men sen ändrade vi oss för jag kom på att jag behövde handla lite saker. Det blev en promenad genom skogen till Tuna park i stället och vi passade på att fika lite :)

Mamma var snäll och skämde bort Dexter lite eftersom att hon inte haft möjligheten till att göra det på länge.

Han fick ett par fina tröjor, strumpor och en söt muminmössa som kommer vara superbra när det blir lite kallare :)

Dexter fick även välja ut en liten leksakskanin som han ville ha och han valde den enda med hängöron precis som hans Laban <3


På kvällen kom Daniel och hämtade Dexter och jag stannade kvar med Simon för en sista filmkväll på länge. Det var mysigt som vanligt :)


Tack mamma för allt till Dexter och tack Simon för att du står ut att titta på film med mig fast jag inte var så jätte observant i början ;P

Ovido - Quiz & Flashcards