Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 8 augusti 2013 10:07

                                     

Av Lisa - 7 augusti 2013 12:37

Här kommer gårdagen i bilder                                  

Av Lisa - 5 augusti 2013 22:36

Efter att jag lämnat Dexter på dagis så hade jag så tråkigt att jag till och med tyckte det var lite kul att tvätta!
Som tur var så hörde pappa av sig och bjöd över mig.
Jag plockade lite vinbär och blev bjuden på lunch innan det var dags att hämta Dexter.

Dexter blev jätte glad när jag sa att vi skulle till morfar och Ulla och hade riktigt brottom dit, det kan ju inte ha något att göra med att han skulle få bada där ;P
Bada det gjorde han! Först i barnpoolen som var kall, bara 21 grader *burr* sedan badade jag och Dexter tillsammans i morfars hemmagjorda badtunna och det var 31 varma grader där :)

Sedan plockade jag bär och Dexter badade med Ulla som lek"tant", jag rensade deras trädgårdsland och Dexter badade, badade och badade.
Tillslut var det färdigbadat bestämde jag och Klädde på Dexter kläder.
Daniel kom och blev bjuden på en alkoholfri öl av pappa och jag blev bjuden på ett glas rosé av Ulla.
Helt plötsligt blev det väldigt tyst... Dexter har smitit i badtunnan igen, med kläderna på :P

Till Dexters stora glädje åkte kläderna av och han fick bada igen

När blötdjuret var alldeles blå om läpparna packade vi ihop oss för att åka. Vi fick med oss vinbären vi plockade, en bok om sylt och saft och en saftsil så något gott blir det säkert :)

Av Lisa - 5 augusti 2013 09:29

Idag ringde klockan tidigt, lite för tidigt om du frågar mig och Dexter så jag ställde om den så vi fick sova ytterligare 30 minuter till ^^
När då klockan ringde för andra gången så studsade jag upp ur sängen och tassade tyst ut för att inte väcka Dexter som fortfarande sov som en stock <3
Jag dukar fram lite mysfrukost framför tvn och går sedan in för att väcka Dexter.
"Nej, sova mera" Säger han gång på gång när jag försöker väcka honom. Jag byter taktik och börjar gåmed fingrarna längst med benet och upp över en magen medan jag säger "det kommer en råtta, det kommer en råtta",och när jag kommer till slutet "och råttan säger PIP!" Så kitlar jag honomsåhan skriker av skratt :P
Helt plötsligt var han redo att gå upp, nu på en gång  :P


Vi byter blöja snabbt och sätter oss sedan för att äta frukost tillsammans framför Dinosarietåget och andra mindre bra barnprogram som Dexter verkar tycka är otroligt bra.

Jag smiter ifrån och sätter mig vid datorn ett tag för att kolla hur vädret ska bli idag, självklart loggar jag in på facebook som så många andra gör. Sandra skriver till mig och undrar om jag är vaken och jo visst är jag det.

Hon berättar att Daniel ringde till henne och ville att hon skulle springa över och väcka mig och Dexter så vi inte skulle komma försent till dagis första dagen. Först blev jag lite sur för att han inte litade på mig, sen kom jag på att jag ju inte har någon mobil (inget alarm) och att väckarklockan vi satte på igår inte direkt är tillförlitlig de flesta gånger utan lever sitt egna liv.
Då var han ju ganska snäll och omtänksam som såg till att vi skulle komma upp i tid fast än han inte var hemma <3
Vilken himla tur för Sandra att klockan bestämde sig för att funka idag så hon slapp springa över till andra sidan tidigt på morgonen också :P


Nå väl, klockan började bli mycket så Dexter och jag körde raketborstning av tänderna (noga!), smörjde in Dexter med solskyddsfaktor och slängde på honom lite kläder. Han blev jätte glad när han förstodatt vi skulle ta cykeln till dagisoch slängde av sig kepsen igen för att göra plats för hjälmen :P

När vi nästan är framme vid dagis såfrågar jag hur det känns, om det ska bli kul att komma tillbaka och träffa alla kompisar och fröknar. Det tyckte han att det skulle bli men att det var lite pirrigt i magen också <3


Framme vid dagis så blir han lite nervös och vill att jag ska bära honom sista biten men när vi kommer in och han ser att allting är sig likt så vill han ner och springer iväg och leker. Jag pratar en stund med fröknarna innan jag säger hej då till Dexter, han har inte tid, han leker.Jag skickar en slängpuss till honomoch går där i från.

Dexter ska bara gå kvar på fågelholken den här veckan, nästa vecka på tisdag börjar han på sin nya avdelning akvariet. Jag gick dit för att kika var det låg och stötte ihop med en av hans blivande fröknar. Hon var jätte trevlig och visade mig runt i deras lokaler och berättade om hur dom hade det och vad dom brukade göra om dagarna.

Jag tror att Dexter kommer få det jätte bra där också :)

 

Senare idag kommer bilderna från Östersund :)

Ovido - Quiz & Flashcards