Alla inlägg den 16 september 2013

Av Lisa - 16 september 2013 12:01

I lördags så åkte Dexter och jag till Daniels jobb tillsammans med Sandra, Basse och Fredrik för det var nämligen öppet hus där.

Vi gick runt i hallarna och svarade på olika svåra frågor om företaget och om betong på deras tipspromenad så nu hoppas jag på att jag vinner något :P

Allra hellst hade jag velat svara på barnfrågorna för dom var mycket lättare men då hade nog inte vinsten räknats :P


Vi mötte upp Daniel och han gick runt och visade och berättade allting som vi någonsin behöver veta om ABetong.

Sedan tog vi lite korv som det bjöds på och Dexter fick rida på en liten shetlandsponny till hans stora glädje <3

Men det räckte inte bara med en gång för honom ,nej han ville rida en gång till och när den turen var klar så skulle han minsan rida på den stora hästen också! Haha jag tror nog att han är redo för att följa med Sara till stallet och rida på Lodi nu :)


I går hade vi en sån där supersöndag. Allting kändes bara så rätt och det var så himla mysigt. ingen måndagsångest överhuvudtaget <3 Vi fick Sandra och farmor Ewa på en blixt vesit och sedan åkte vi till Ikea och tittade runt lite. Jag både Daniel och jag såg flera bekanta ansikten där och vi träffade även på Nina, Dante och Lis :)

EFter ikea så åkte vi till Simon och hälsade på, jag tror att det var ganska uppskattat :)
Han visade oss runt på området och det var inte lite lyxigt där, dom har ju till och med en pool! Men vi fastnade i gympasalen och spelade pingis, basket, rugby och gjorde kullerbyttor på den stora madrassen innan vi var tvugna att åka hem.
Tack Simon för att vi fick komma: )



Idag på morgonen så lämnade jag Dexter på dagis, handlade lite, hängde tvätt och kände mig allmänt duktig. När jag var klar så satte jag mig framför datorn en stund innan jag fick lite halvt panik när jag insåg att jag skulle komma för sent till Ingela :P Men det gick bra som tur var och vi kunde gå iväg och träna som planerat :)

Rallylydnad var det som stod på schemat och jag fick börja med att låna Lexus. Herregud så duktig han är och signalkänslig! Det var jätte kul och nyttigt att träna någon annans hund. Allting flöt på hur bra som helst. Efter ett par gånger så bytte vi hund och jag fick träna med Suki som inte är riktigt lika duktig som Lexus än. Då märkte jag verkligen hur mycket han hjälpte mig för Suki och jag gjorde lite fler tokigheter men 90% av gångerna så var det mitt fel XD Men gud så kul det är med rallylydnad! Det ska jag absolut hålla på med när jag skaffar egen hund :) förhoppningsvis kanske vi vågar oss på att tävla i det också ^^

 

Ovido - Quiz & Flashcards