Alla inlägg den 15 november 2013

Av Lisa - 15 november 2013 22:16

Ikväll var vi bjudna på middag till pappa och Ulla. Vi åt tacos och Dexter var till en början ganska svårmotiverad till att börja äta, han hade helt enkelt bestämt sig för att han inte var hungrig. Men efter ett tag så började han och morfar skoja med varandra och då började det slinka i både det ena och det andra i honom. Det skrattades och bubblades en himla massa på den sidan av bordet och rätt som det var så hade Dexter fått i sig en hel portion och dessutom ätit både paprika,tomat och oliver som han i vanliga fall brukar spotta it på en gång.

Dexter hjälpte morfar att duka av bordet. Ulla, jag och Daniel passade på att smyg äta lite godis som Ulla köpt speciellt för vår skull :)
Sedan lekte Dexter rövare i soffan med burkarna som han hade hämtat från skåpet i köket.

Det var en super glad och lite övertrött pojke som klättrade upp i sängen utan några problem alls och väntade på att få höra sin saga. Sedan tog det bara 5 minuter innan han snarkade gott :)

Av Lisa - 15 november 2013 12:47

Igår satte jag tillbaka kompostgallret på balkongen så idag när jag städade Labans bur på morgonen så fick han skutta runt en timme eller så.
Jag fick för mig att testa ett nytt bottenmaterial till hans bur så nu går han på en fleecefilt ist för på papperspellets.
Trotts att jag inte har gjort så mycket mer med honom än att ge mat och vatten så är han så himla social och nyfiken <3

Av Lisa - 15 november 2013 00:04

Daniel är allt bra snäll han <3
Idag följde han med mig till tandläkaren för att jag inte ville gå dit själv och jag redan missat en tid.
Det är inte det att jag är rädd för gå till tandläkaren men att inte veta vad dom tycker om mina tänder, om jag har skött mig eller inte tycker jag är jätte jobbig. Så därför var Daniel med som stöd fast det hade han egentligen inte behövt.
Dom tyckte att allting såg fint ut. Dom tog nya bilder, kollade tandköttet och tog bort lite tandsten. Inte en enda kommentar om att jag borde använda tandtråd eller borsta tänderna noggrannare!

Vi handlade lite lunch till mig och sedan åkte vi hem till mamma. Daniel sov och jag hjälpte Melvin med sin läxa och handlade med mamma :)

Eftermiddagen bestod av att hämta Dexter, skriva ut bilder och sen fira mamma som blev 45 år idag :)

Skapa flashcards