Alla inlägg under februari 2012

Av Lisa - 25 februari 2012 15:54

Efter många slappar helger där vi inte har fått någonting gjort i lägenheten så bestämde jag mig för att det var dags att ha en lite mer aktiv helg!

Vi bytte tryck-knappar i hallen, Dexters rum, sovrummet och badrummet, sågade till och satte dit en golvlist och Dexters gardinstång. När vi kommit så längt så var Dexter ganska trött och grinig så medans jag nattade honom så gjorde Daniel iordning lunch till oss. Potatismos och en kotlett, mums! :)


Efter lunchen byggde vi ihop våran "nya" tvmöbel som har legat på vardagsrummsgolvet i 2-3 dagar så det var verkligen jätte skönt att få upp den! Snyggt blev det också. Nu är frågan bara vad vi ska fylla den med :P

 


Efter tuppluren hade dexter en riktig trollfrisyr <3 fast det synd inge bra på den här bilden men han är ju söt iaf :)


   

Här kommer två till på sötkorven <3

   

Av Lisa - 22 februari 2012 20:50

I förrgår köpte vi oss ett litet akvarium på 20 liter.

Eftersom att Daniel skulle och träna och vi hade lite brottom så blev det inget mer än själva akvariet, lite sand och tre stenar. Då såg det ut så här...

   


Och igår så promenerade Dexter, jag och Melker tillbaka till djuraffären och köpte tre växter, algskrapa, en städsak, "Aquasafe", en mini termometer och den minsta hoven dom hade. Efter det såg det ut så här...

   

Så här roligt tycker Dexter att det är men han ser nog fram emot när det är bebott precis som Daniel och jag gör :)  

Av Lisa - 22 februari 2012 20:30

Så nu är jag tillbaka! :)

Efter lite tjat från flera håll och oro från andra så kände jag att det var dags att börja igen och vad passar väl bättre då än en allmän bildbomb från den senaste tiden? :)


Här kommer en bild på Melker från när Daniel, jag, Dexter och Melker var på stan. Vi hade stannat för lite Mellis och Melker tyckte det var otroligt orättvist att inte han fick något, så han snodde vagnen ist :P

  Dexter med hela munnen full av äpple :) Mammas lilla charmtroll <3

 

Mormor ville ha bildbevis på att Dexter hade morbror Simons gamla tröja på sig. Dexter ville inte alls sammarbeta så jag fick "trycka" fast honom mot väggen med foten för att kunna ta ett kort :P Fullt ös medvetslös!

    Den 13 februari åkte Dexter på magsjuka för första gången. Stackarn var så hängig och svag så han somnade nästan var som helst :( Det enda positiva med det hela var att han var jätte gosig och ville kramas hela tiden och sitta i knät och mysa <3 Degen efter, alltså på alla hjärtans dag så blev både Daniel och jag sjuka. Jag kom undan ganska lindrigt men Daniel åkte på värsta tänkbara och var nästan helt uttorkad. Han till och med svimmade en gång när han stod :( Så då fick han ligga nerbäddad i sängen och bli ordentligt ompysslad <3

Här har Melker snott Dexters stol. Han hoppar upp i fotöljen, klättrar upp på armstödet och vidare till ryggstödet och sen kliver han över och lägger sig till rätta :P  

 

Av Lisa - 5 februari 2012 23:52

Det händer en massa saker just nu som jag inte kan skriva om så jag tänkte ta en liten paus i bloggandet nu tills det ordnat upp sig.

Ovido - Quiz & Flashcards