Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 28 december 2013 19:13

Idag har vi haft en spännande dag kan jag lova. Vi hade mössen ute idag som vanligt och helt plötsligt så var Stina bara borta! Daniel och jag började leta överallt och då säger Dexter "Dexter såg musen springa, under soffan" och mycket riktigt så hade Stina krupit in i soffan.

Så vi gjorde i ordning några fällor med smarrig lax i och åkte hem till Daniels föräldrar en stund, lämnade Dexter, åkte och hämtade ett terrarium till mössen och sen släppte Daniel av mig hemma innan han drog tillbaka till Dexter och sina föräldrar för att titta på hockey :)

Jag kollade alla fällorna men ingen Stina. Så jag satte upp deras nya bur och inredde så gott jag kunde med det jag hade hemma, stoppade in Lilja och tittade efter Stina igen men hon var fortfarande inte fångad.

Jag slog läger framför soffan, lade hinken med laxen bredvid så jag såg in i den och väntade. Det tog inte så lång tid innan hon kom fram men hon är snabb som vinden, så jag lade min hand precis bredvid hinken och när hon gick in för att smaka så ställde jag upp hinken snabbt som tusan och hon var fast! XD

Sötnosen var lite lätt stressad men gick utan tvekan upp i min hand så jag kunde lyfta upp henne och stoppa in henne i den nya buren tillsammans med Lilja <3

Så här blev det :)

Av Lisa - 25 december 2013 10:29

Tack alla ni som var här och gjorde julafton så mysig som den blev <3
Och tack för alla fina presenterna som vi fick, vi älskar var enda en av dom! <3

                                         

Av Lisa - 22 december 2013 00:04

Igår fick jag för mig att det banne mig får vara nog med tjejernas skygghet/rädsla/nervositet!
Jag tog en sked och tittade igenom kylen efter något tänkbart som skulle kunna vara gott för möss. Tillslut föll valet på lite kvarg.

Och oj så chockad jag blev när dom faktiskt tyckte om det! Tidigare har dom aldrig ätit något som jag har gett dom, varken från handen eller från sked, i eller utanför buren men nu gick det bra på båda ställena :D


Jag började med att bara ge dom lite godis så fort dom stack ut huvudena så att dom skulle förstå att när jag var i närheten så kom det gottis. Sedan blev det så här bra!


Och idag började jag att klicka in Stina, hon var väldigt snabb på att fatta faktiskt så i slutet så började jag träna henne på att kliva upp i min hand och det gick över förväntan <3 Det här är i slutet så hon var lite trött här :)

 
 

Av Lisa - 19 december 2013 09:35

Att det ska vara så svårt att uppdatera hyfsat ofta här?
Nå väl, idag har dom leksakens dag på Dexters avdelning och alla barnen ska ta med sig en favoritleksak och visa upp den och berätta lite om den.
Dexter hade väldigt svårt att välja vad han skulle ta med sig. Först ville han ta med den lilla röda legobilen som han har fått låna av Melvin men det fick han inte för mig eftersom att det ju faltiskt inte är hans. Sedan ville han ha med en av legomotorcyklarna som han också har lånat av Melvin. Självklart fick han inte det heller.
Så då började han titta runt efter någon bra leksak som var hans och hittade till slut sin cross som han fått av sin faster Sandra. "Den vill jag ha med!" nästan skrek han ur sig :P

Så crossen fick alltså följa med och det syns ju iaf att det är en klar favorit, styret är borta, fotstödet och "kicken" lika så :P Dexter satt och kramade den hela väg till dagis och var så nöjd att han äntligen fick ta med sig något till dagis :)

Väl framme så möter vi en av hans kompisar som med stor beundran får ur sig "Wooow, fett cool!" och sen bara står och stirrar, behöver jag säga att Dexter var ännu nöjdare nu?



Ovido - Quiz & Flashcards