Alla inlägg under juni 2011

Av Lisa - 28 juni 2011 23:35

I tisdags kom Jennie och hämtade mig här hemma och så lastade vi in all packning, vagn, barn och hundar i bilen och åkte till klubben.

Jennie passade Dexter en stund medans jag och Melker följde med dom andra tjejerna på en promenad i skogen. Melker skötte sig jättebra även fast dom andra hundarna sprang lösa :) Han skällde inte en enda gång i skogen faktiskt fast några av hundarna gick precis bredvid honom ibland.

När vi kom tillbaka så åt vi korv med bröd och potatismos ute på altanen och pratade en massa :)

Sen tränade vi agillity och jag säger det igen, Melker skulle nog kunna bli en riktig hejjare på det så småning om för han tycker det är så himla kul! :) Jennie körde det mesta med honom och hon fick honom till och med att springa genom tunneln (med zigge efter sig :P)

Men sen började det mörkna till ordentligt på himlen så vi bestämde oss för att skynda oss upp till skogen så jag och Melker skulle få testa på att spåra lite, det var jättekul och deffinitivt något vi eller iaf jag vill testa på igen! :)


Nå det var lite om vad som hände på klubben :)

Daniel kom och hämtade mig och släppte av mig hos mamma där det var lite kaos ett tag men sen fick vi in alla i bilen plus packningen och så var vi påväg till nynäshamn!

Melker var riktigt trött efter att ha spenderat så många timmar på klubben så han var lugn och tyst nästan hela bilresan som tur var och färgan gick också bra.

Han tyckte att det var lite otäckt när jag lyfte ur honom ur bilen och det lät en massa, luktade konstigt och det var en massa stressade människor och hundar överallt men när vi hade kommit upp till djursalongen och han låg i sin bur igen så slappnade han av ganska snabbt och låg och blundade sött ist ^^

Av Lisa - 27 juni 2011 23:24

NU är jag hemma igen. Det har varit riktigt skönt och välbehövligt att vara på Gotland ett par dagar men tyvärr så känner jag mig inte så utvilad som jag skulle vilja vara, då får jag nog stanna ett par veckor till.

Väckarklockan ringde klockan 5 imorse fast då hade jag redan varit vaken i en halvtimme för Dexter tyckte att det var dags för lite mat och bus i sängen en sista gång innan vi skulle åka :)

Sen blev det lite panik för jag hittade inte min mobil och vi blev lite sena men allting löste sig. Trotts att vi kom precis på minuten till incheckningen så var vi bland dom första och mobilen den hade jag packat ner i en väska duktiga jag :)

Melker skötte sig exemplariskt på båten! Han morrade lite och skällde ett par gånger när alla andra hundarna gjorde det men annars var han tyst och låg och blundade lugnt i sin bur eller myste i mitt knä i mellan åt :)
Fast han blev riktigt "arg" när Dobbermannen bakom oss kom "krypandes" under min stol för att lukta på Melker med sin stora nos. Kändes lite lagom roligt när hussen satt och sov så jag fick putta tillbaka honom med min fot.

Men annars gick det jättebra och den långa bilresan hem fungerade också bra tycker jag även om han gnällde endel periodvist.


Vad jag gjorde på Gotland skriver jag om imorgon :)

Av Lisa - 21 juni 2011 10:02

Känner mig superstressad nu på morgonen och funderar på om jag verkligen har fått med mig allting nu :S Det enda jag kommer på att jag inte har packat än är mobiladdaren, min tandborste och Dexters andra nappflaska. Sen måste jag på något vis hinna köpa Mer ersättning till Dexter och jag hoppas att jag hinner göra det nu på morgonen med Jennie för det är tveksamt om de som finns kvar räcker till mer än två gånger. Så mamma om du mot förmodan skulle läsa här innan vi åker så ring mig om du har tid att köpa ersättning!


Burskynket till Melkers bur blev iaf klart igår vilket var jätte skönt :)

Jag höll på tills klockan blev 3 på morgonen inna jag tillslut kunde gå och lägga mig.

Trotts att jag bara klippte lite på måfå och sydde med dubbelt tyg utan att nåla ihop det så blev det ganska bra tycker jag :)

Så här blev det.


Tidigare i veckan så var jag, Dexter och Melker ute och gick en promenad med grannen och hennes Schäfer Molly. Det gick över förväntan så jag tror att det kommer gå ganska bra på klubben idag ^^

     

Av Lisa - 20 juni 2011 23:57

Idag vaknade jag av att Melker började tokskälla klockan 7:30 ungefär, jag han tänka "vem sjutton är det som knackar på våran dörr nu?" innan jag kom på att Melvin skulle komma till oss idag :) Så jag skyndade mig att sätta på mig en av Daniels skjortor och öppnade dörren så dom kunde komma in.

Melvin ville direkt låna min dator och titta på youtube och det tyckte jag kändes ganska bra för då kunde jag somna om en stund till.

Sen vaknade Dexter och var hungrig så då gjorde jag i ordning lite ersättning till honom och gav tills han somnade om turligt nog så då fick jag också sova lite till :) Melvin kom in och lade sig på Daniels sida av sängen och spelade lite på sitt Nintendo ds innan jag gick upp och tog mig lite frukost :)


Vi tog det ganska lungt fram till lunch, Dexter fick lite risgröt och sen gjorde jag jätteäcklig mat enligt Melvin ;P Fast det slank ner det också efter att han smakat lite på det :P


Sen var vi duktiga båda två och slängde sopor, tittade efter råttan i soprummet, tog en promenix med Melker och sen gick vi hem och vek all tvätt :)

Men tvätten tyckte både Melvin och jag var ganska tråkig så vi kom på att vi skulle belöna oss med en liten chokladbit var efter varje hög vi gjorde färdigt och då kändes det lite lättare :) Mitt i vikningen kommer mamma hit och sen även Daniel, mamma tog med sig Melker och Melvin hem till dom och så åkte Daniel, Dexter och jag till tuna park. Jag hittade ett par skor på skopunkten och fick äntligen nytta av mitt presentkort och Daniel hittade ett par fotbollsdojjer till rugbyn :)


Nu sitter jag och packar det sista och ska försöka hinna med att sy det där förbannade burskynket till Melkers bur innan jag går och lägger mig :)

Imorgon blir en händelserik dag, först blir det EBK med alla vännerna där ute och sen kommer mamma och hämtar mig och så far vi iväg till Nynäshamn och vidare så nu kommer det bli ett medvetet öppehåll med bloggen på ca en vecka eller så :)

Kram på er :)

Av Lisa - 20 juni 2011 00:08

Idag åkte vi till Babyproffsen och handlade lite saker till Dexter.

Han fick en ny nappflaska, två nya nappar, en mjuk haklapp, en näsfrida och sen en mat napp som jag kallar den.


Senare på kvällen så gick Simon, jag och Dexter hem till farmor och farfar där pappa och Ulla också var och så bjöd dom på grillat och jag fick med mig en matlåda hem av farmor :)


Nu sitter jag och tittar p åtv och äter upp Saras godis som hon lämnade kvar här igår ;P

Av Lisa - 19 juni 2011 00:46

Nu sitter jag här mitt i natten och lyssnar på Dexters spel-lista på spotify :)

Vi har haft grillkväll här med Daniels mamma och pappa, hans kompis Victor och sen Sara och Jimmie. En himla trevlig kväll har det varit med mycket gott att äta :)

Nu ska här sovas snart för Dexter verkar ha en dålig natt, han har redan vaknat flera gånger och gråtit :(


Han kryper förövrigt väldigt snart skulle jag tippa på det handlar nog bara om en vecka eller två :)

Av Lisa - 19 juni 2011 00:37

Sista dagen som Johan hade här kom han hem till mig och Dexter. Tanken var från början att vi skule åka till Parken Zoo med Dexter och gå runt där och kika lite så vi lämnade Melker hos Daniels föräldrar och så åkte vi hem och hämtade både det ena och det andra som jag glömde... min hjärna var verkligen sämre än vanligt den dagen =/


Hur som helst så drog det ut på tiden och vi bestämde oss för att åka till babyproffsen och köpa en ny nappflaska till Dexter, så det gjorde vi och så hittade jag två bitleksaker till honom också och "paxade" en sak som dom inte hade hemma just då så den ska jag och Daniel åka och köpa imorgon :)

Sen åkte vi förbi nya Arken zoo och tittade lite där också. Super kul tyckte iaf jag :P

Jag köpte lite tuggben till Melker där och sen åkte vi tillbaka till Skiftinge för att hämta lilla vovsingen.


Vi rörde oss mot stan igen och den här gången gick vi till pasta huset där Johan bjöd mig på lunch som vi tog med ut till strömsholmen :) allt som allt tycker jag att det blev en himla mysig och lyckad dag iaf trotts att det inte blev som vi hade tänkt alls från början :P

Av Lisa - 18 juni 2011 23:33

Den 11/6 blev Dexter 5 månader så därför kommer det lite bilder på honom nu :)                    

Samma dag tog även Simon studenten men jag vågar inte ladda upp en massa bilder på honom han inte skulle tycka att det känns okej så det blir bara den här som jag tycker blev bra :)

  

Det var iaf en himla trevlig student tycker jag och det var jätte kul att vi fick ha Johan här så länge :`)  

Ovido - Quiz & Flashcards